Millise mulje „seest hübriid“ väljast jätab? Väljapeetult konservatiivse, aga siiski kaasaegse. Suuri muudatusi pole tehtud – valdav vihje publiku suunast olevat ju olnud, et senisega jäädakse väga rahule. Mis siis siin ikka jantida! Ka auto kliirens on samaks (ehk maastiku tarvis piisavaks) jäänud.

Kes rooli istus?

Foresteri avamiseks piisab sõrmede ukselingi juurde viimisest, sulgemisel jooksevad vastu külgi ka peeglid. Mitte küll ootamatu, aga siiski mugav.

Juhiistmelt avanev pilt näidiku- ja nupuplokile võtab silme ees kirjuks, nendega katmata paiku sisuliselt polegi. Kogu info- ja turvavarustus, mis seni välja mõeldud, on ka Foresteril olemas, lisaks veel näotuvastus: kui lased end skaneerida, tunneb auto su rooli taha istujana ära ja seadistab asjad just nii, kuidas sina sõitu alustama oled harjunud. Ilmselt ei saa seadistada vaid seda, kas sõidu alustamine eeldab ka turvavöö kinnitamist.

Ruumi on Foresteris piisavalt, ka mitme ja mitme kogukama metsamehe tarvis (varasemaga võrreldes võivad nad isegi tüsedamad olla). Vaateväli on väga hea, seda nii auto piisava kõrguse kui ka akende ja piilarite omavahelise suhte tulemusena.

Pakiruum on endiselt suur, paistes eriti silma laiusega, aga selle põhja all on aset leidnud oluline muutus: nimelt paiknevad seal varuratta asemel akud. Luuk avaneb nn ise ja teeb seda küllalt hea kiirusega.

Otsi labad välja!

Kõige selle ilusa ja soliidse järel tuleb tunnistada, et edasi liikuma peab e-Foresteri pisut nagu sundima. Jah, erksust elektrimootor kindlasti lisab, aga kui sa ees laisalt kulgevast autost soovid kiirelt ja otsustavalt mööduda, siis tavalisest gaasivajutusest ei piisa – nn elastne käigukast tasandab leebelt su soovi. Sel juhul tuleb käiku lasta rooli all paiknevad käiguvahetuslabad – teine võimalus on möödasõitu pikemalt ette planeerida.

Kurve võib selle autoga võtta päris suurel (varasemast suuremalgi, sest raskuskese madalamal) kiirusel, pöörderaadius on just paras ning kallima varustuse puhul (alt üles Base, Active, Ridge ja Summit) pakutakse ka manööverdamist tõhusalt abistavaid kaameraid. F-view näitab auto ees olevat, S-view aga parempoolset külge. Pilt on selge ja terav, veljega vastu äärekiri on niiviisi vaid tahtlikult võimlik sõita. Hea on ka taha vaatamise kaamera.

Auto ise aga vaatab juhile vägagi ranget otsa: ikka ilmusid ekraanile erinevad inglisekeelsed manitsused põhimõttelise sõnumiga, et mees, ära kõrvale vaata, vaid jälgi teed. Nii ma siis tegingi.

Põhilistes joontes on Subaru aga ka e-Foresteri puhul endale kindlaks jäänud: pidev nelivedu, maastikurežiim X-mode, mis nupust keeramisega hõlpsasti reguleeritav sõltuvalt sellest, kas sind on ootamas muda, lörts või lumi.

Viienda põlvkonna Foresteri ehk e-Boxeri hind algab 32 900st eurost ja lõpeb 7000 eurot kallimana.