Tarbijakaitseamet soovitab tarbijatel ebameeldivuste vältimiseks enne ostu müüja käest küsida, kas toodet saab ümber vahetada või poodi tagasi tuua, kui kodus peaks selguma, et see siiski ei sobi.

Tarbijatel tasub teada, et erinevalt tavakauplusest ostmisest kehtib sidevahendi teel (nt e-kauplusest, kataloogist või telefonitsi) ostetud toodetele 14-päevane taganemisõigus. Kaupa sidevahendi abil ostes ei ole tarbijal füüsiliselt võimalik tootega tutvuda ning ta võib seetõttu teha eksliku ostuotsuse. Tuleb aga meeles pidada, et on ka tooteid, millest erinevatel (nt hügieenilistel) põhjustel 14 päeva jooksul pärast kauba kättesaamist siiski taganeda ei saa.

Hoolimata sellest, kas kaup on ostetud tavapoest või sidevahendi teel, on tarbijal õigus toode ümber vahetada või raha tagasi saada juhul, kui sellel esineb puudus. Kui inimene kasutab toodet mittesihipäraselt, lõhub või kahjustab seda muul moel, siis pole tegemist puudusega tootega. Kui võib siiski eeldada, et tegemist on tootmisveaga või toode ei vasta lepingutingimustele, siis on tarbijal õigus esitada kauplejale pretensioon kahe aasta jooksul alates ostu tegemisest.

Kui tarbija kasutab pretensiooni esitamise õigust, siis on kauplejal esimese kuue kuu jooksul kohustus tõendada, kas tootel on tootmisdefekt või mitte. Pärast seda aega tasub tõendamise eest süüdi jääv pool. Kui ekspertiis tuvastab tootmisdefekti, siis on kauplejal esmalt õigus puudusega toode parandada või uue kaubaga asendada. Kui asja parandamine või asendamine ei ole võimalik või ebaõnnestub või kui müüja keeldub asja parandamast või asendamast või ei tee seda mõistliku aja jooksul või kui müüja tekitab ostjale asja parandamise või asendamisega põhjendamatuid ebamugavusi, võib ostja müügilepingust taganeda ehk raha tagasi nõuda.