Võib-olla oleksin ma oodanud väga konkreetsete kellade asemel armatuurlaualt enam vabadust, loomingulisust, aga tundub, et see Opel on rohkem üles ehitatud pigem selgetele mõõtudele ja täpsusele kui kellegi vaba käeviipe peale tehtud loometööle.

Hea kuuletuja ka kurvides

Täpne ja konkreetne oli ka muu juhile pakutu. Esiteks sportlik, konkreetne ja tugev iste, mille põhja sai madalamale-kõrgemale suristada. Siis rool, mille keeramisele kogu auto täpselt kuuletus, seda ka Türisalu pigem keerukates kurvides.

1,4-liitrine bensiinimootor oli tõesti selline nagu lubatud. Veidi võib norida kütusekulu kallal, aga a) minekut oli selle eest ka ja b) eks auto oli piisavalt uus selleks, et mõned sajad grammid edaspidi 100 km kohta ökonoomsem olla.

Kolleeg on kiitnud ka uut 1.6-liitrist 118 kW/160 hj kaheetapilise turboülelaadimisega diiselmootorit.
Mis puutub aga auto sportlikusse, pean nõustuma varasemate hinnangutega, et otsest sportlikkust auto endas ei sisalda. Võib-olla sobiks eesti keeles tema lisanimeks paremini Reibas, Suutlik või isegi Asjalik?

Tuled kustuvad ruudukaupa

See, mida Astral tõeliselt reklaamitakse, on nn maatrikstuled. Ühesõnaga, tuled oskavad end iseseivalt mitte kaugtuledest lähituledeks vahetada, vaid kustuvad sobival hetkel osaliselt, valgustades nii ala, mis vaid lähitulede korral pimedaks jääks. Tõhus lahendus.

Ruumi on autos piisavalt ja veel veidi (võrreldes varasema lahendusega), seda nii esimeses kui ka tagumises reas. Pakiruum on suur nagu karukoobas, ehk oodanuks siin veidi tõhusamat liigendust.

Välimuselt on Sports Tourer piisavalt sale ja lihvitud, samas ei näita välja, nagu oleks tegemist täiesti uue kontseptsiooni või lahendusega. Pigem on ta hea kaaslane, kellega võid koos rännata nii kodunt tööle, töölt lasteaeda kui ka nädalavahetusel perega loodusesse.

Selle kaaslase eest tuleb, kui leppida kõige askeetlikumaga, välja anda paarsada eurot peale 15 000. Valiku kallim osa ulatub 22 000 euroni. Andmata tavaliselt hinnangut auto hinnale, tuleb seekord tõdeda: mõistlik.