Kuusalu teemeistrina.

Millal see oli?

1993-1996.

Mitu kilomeetrit teid siis oli teie hoole all?

412 kilomeetrit.

Aga praegu?

16 469 kilomeetrit.

Nii palju on Eesti riigile kuuluvaid teid?

Jah.

Kui võrdlete seda aega, mil olite Kuusalus teemeister, ja tänast päeva, siis mida te näete?

Raha oli siis vähe, aga kõik olid hingega asja kallal. Keegi ei lugenud lepinguid, parema tee nimel tehti tööd. Reaalselt saime vaid auke lappida. Püüdsime seda teha võimalikult paremate materjalidega. 

Nüüd on kõik asjad lepinguga reguleeritud. Kui lepingus on mingi nõue paigas, siis keegi paremat tulemust ei tee. Pigem üritatakse odavamalt ja kehvema kvaliteediga hakkama saada.

Praegu peaks kontroll tugevam olema?

Jah, peaks. Saavutatud kvaliteediga pole keegi päris rahul. Teed lagunevad juba garantiiajal.

Mis see garantiiaeg on?

Üldjuhul viis ja väiksematel töödel kaks aastat.

Aga me pole täpselt kindlaks määranud, mida selle viie aasta jooksul peab tegema ja milline peab garantiiaja lõpus olema tulemus.

Ehitajad kasutavad odavaid materjale, meie peame ennast kõvasti tugevdama, et selliseid trikke mitte läbi lasta. Oleme selles osas töövõtjatest maha jäänud. 

Tee-ehitajad tõmbavad teile mütsi silmadele?

Võib ka nii öelda. Nad üritavad meid üle kavaldada.

Teine probleem on bituumeni kvaliteet. Vanasti oli bituumen parem. Vene ajal ei võetud naftast nii palju ühendeid välja kui nüüd. Järgmise aasta lõpuks peaks tehnikaülikoolis valmima uuring, et leida need omadused, mida bituumenilt nõuda. Peame bituumeni kvaliteedi nõuded täpselt paika panema. Siis peaks katted hulga kauem vastu pidama.