HOMSES MAALEHES: Eestimaalased on hakanud rohkem jooma. Pudelivett

 (5)
HOMSES MAALEHES: Eestimaalased on hakanud rohkem jooma. Pudelivett
PudelivesiFoto: Raivo Tasso, MAALEHT/RAIVO TASSO

Viimastel aastatel on vähenenud nii mahla, limonaadi, kalja kui ka õlle müük, see-eest pudelivee müük on kasvanud lausa kümnendiku võrra. Mullu jõi iga Eesti elanik keskmiselt 45 liitrit pudelivett.

Siinsest joogiturust moodustas mullu kõige suurema mahu õlu 96 miljoni liitriga, seejärel vesi 59 ja karastusjoogid 36 miljoni liitriga. 

“Kümme aastat tagasi oli veeturg kaks korda väiksem kui karastusjoogiturg, kuid nüüd on see ligi kaks korda suurem,” nendib Eesti suurima pudelivee tootja A. Le Coqi juht Tarmo Noop. “Vesi on läbi aastate joogiturgu nii-öelda vee peal hoidnud.”

Kogu poodidest ostetud veest moodustab kõige suurema osa ehk 32 protsenti tavaline joogivesi, kusjuures üle poole sellest ostetakse suurtes viieliitristes pudelites. Noobi sõnul on palju räägitud sellest, et Eesti on oma veesüsteemid nii hästi korda teinud, et kohe-kohe pudelivee müük kukub. “Arvudest on näha, et ei kuku see kuhugi. Viieliitriseid pudeleid ostetakse ennekõike nendes kohtades, kus joogivee kvaliteet ei ole piisav.”

Pikemalt loe juba homsest Maalehest!