Nüüd on kõik asjad lepinguga reguleeritud. Kui lepingus on mingi nõue paigas, siis keegi paremat tulemust ei tee. Pigem üritatakse odavamalt ja kehvema kvaliteediga hakkama saada," räägib Kaupo Sirk.

Muret teeb maanteeameti peadirektori asetäitjale see, et teed lagunevad juba garantiiajal ning tee-ehitajad üritavad tellijaid üle kavaldada.

Milline on Sirki hinnangul kohalike teede olukord? "See on hirmuäratav," vastab mees ausalt.

Aga kui võrrelde meie teid lätlaste ja leedulaste omadega?

"Minul on mure Läti pärast. Läti pole sinna pikka aega üldse panustanud. Eestis ja Leedus on raha hulk kilomeetri kohta enam-vähem võrdne, Lätis on seda oluliselt vähem.

Aga Leedu teeb kalleid objekte, ülejäänud teed kannatavad. Ma küsisin oma sealselt kolleegilt, mis ülejäänud teedest saab. "Ma ei tea," vastas ta. Nad loodavad mingile imele.

Kalleid objekte on ka meil tehtud. Piisab, kui vaid mõnda neist, näiteks Mäo ja Viitna liiklussõlme meelde tuletada. Ma ei saa aru, milleks see kõik. Lõhnab nagu suurushullustuse järele," mõtiskleb Sirk. 

Pikemalt saad Eesti teedest, nende ehitamisest ja remontimisest lähiaastatel lugeda homsest Maalehest.