Vastab Farmi Piimatööstuse turundusjuht Ruta Kallaspoolik: “Hinna teema küsimuse aadressaat pole tegelikult tootja, vaid kaupmees. Meie ei kujunda jaehinda, võime ainult soovitada. Vastasel juhul läheb see vastuollu konkurentsiseadustega. Meil on küllaldaselt näiteid, kus soodsaks planeeritud ja positsioneeritud toode jõuab riiulile ikkagi kallimas hinnaklassis või kuidas väiksemates poodides müüakse meie tooteid ligi 60% juurdehindlusega.

Hinna kujundamine on terve teadus, millest on kirjutatud pakse raamatuid. Lisaks sisendite hinnale kujundavad hinda ostujõud, konkurentsisituatsioon, toote brändi tugevus jne.

Keefir ja pett on näide konkurentsisituatsioonist. Kilepiim, keefir, kohvi- ja hapukoor on hinnakorvi tooted, mille põhjal määravad nii meedia kui ka tarbijad kaupluse hinnataseme. Nende toodete hind kujuneb nn vähempakkumise teel.”

Mis toiduained veel absurdselt kallid on, seda loe juba homsest Maalehest!