Muhulane ohtlikust olukorrast praamisabas: kes siin tegelikult reegleid rikub?

 (209)
Kuivastu praamijärjekord
Kuivastu praamijärjekordFoto: Madis Veltman

Tihti saare ja mandri vahet liikuv muhulane kirjutab, et praeguses ohtlikus olukorras Kuivastu sadamas on süüdi ebapraktiline planeering ning üldjärjekorras ootavate juhtide komme parkida praamisabas oodates otse keset teed.

Vastukaja ohtlikku olukorda kirjeldanud uudisele, autor toimetusele teada:

Lugesin artiklit, kus kirjeldatakse, kuidas broneeringu teinud autojuhid peavad üldjärjekorras olevatest autodest mööda sõitma, et jõuda oma laevale. Artiklis sai sõna PPA Kuressaare jaoskonnajuht Rainer Antsaar.

Tema sõnul on taoliste möödasõitude näol tegemist liiklusseaduse rikkumisega. Taolise teoga seab jaoskonnajuhi sõnul sõidukijuht ohtu nii enese kui ka oma kaasliiklejate elud ning vara, sest sõidetakse üldjärjekorrast mööda ja tekitatakse seetõttu topelt rida riigimaanteele, mitte sadama ootealale.

Mis on politseiniku meelest lahendus sellistel hetkedel nagu oli 11.augustil Kuivastus, kui järjekord väljaspool sadamaala ulatus kilomeetrite pikkuseks?

Kas e-piletiga reisijad peaks tema meelest ootama üldjärjekorra lõppu lootes nii laevale jõuda?

Ei jõua ju!

Kus on loogika, härra Antsaar?

Selleks, et tekitada sadama ootealale topelt rida, tuleb esmalt sinna alale pääseda. Kogu lugupidamise juures ei tohiks olla keeruline ka politseinikul jõuda arusaamani, et sadamaalale pääseb ainult sel juhul, kui oled mööda saanud üldjärjekorrast.

Seotud lood:

Pakun lahenduse: tasub panna eelarvesse tee laiendamine või isegi sadamaala suuremaks ehitada. Olen kindel, et mõlemad variandid rõõmustaksid autojuhte.

Esmane lahendus on see, kui üldjärjekorras olevad autod tõmbavad oodates teepervele, mitte ei pargi oma suunavööndi keskele nagu praegu massiliselt tehakse (vt eelmise artikli juures olevat videot).

Saan aru, et ei ole tore vaadata, kuidas ettenägelikud autojuhid sinust mööduvad ja saavad varasema laeva peale. See ei anna õigustust olla kiuslik ja muuta raskeks liiklemise vastutulevatele autodele ja laeva peale kiirustajatele.

Kes siin tegelikult reegleid rikub?

Balti kett 30