09.11.2017, 00:00
Relsid viivad Valgast Petserisse, aga kus on rongid?
Valga–Võru–Koidula raudteelõik on sisuliselt kasutusest väljas ja selle ajakohastamine seisab poliitilise tahte taga. Praegu seda tahet ei paista.
FOTO:
Võru–Valga raudteelõigu investeeringuvajadus, et tagada mõistlikud reisirongide ühenduskiirused ja ehitada välja kuus ooteplatvormi, on umbes 40 miljonit eurot. Ilmselt tuleb juurde osta ka ronge hinnaga kümmekond miljonit tükk ja arvestada lisaks ülalpidamiskulud.
Majanduslikus mõttes oleks transiidi ja kaubavedude arendamine Koidula kahjumiga töötavast piiri- ja tollipunktist Valka suunduvale raudteele piirkonna arengule olulise tähtsusega.
Valga–Koidula raudteel on samal ajal taristu olemas, kuigi amortiseerunud. Allakäik hakkas pihta 1998. aastal, kui Võru kaudu Riiast Peterburisse sõitnud reisirong suunati liikuma Läti–Venemaa piiripunkti Rēzekne kaudu.