Swedbanki klienditeenuste juhi Ulla Ilissoni sõnul on sularaha kättesaadavuse näol tegemist Eesti inimeste jaoks olulise teemaga, millega Swedbankil on kavas edasi tegeleda.

„Seda näitab kõnekalt tõsiasi, et kohtades, kus kauplusest sularaha võtmise lahendus juba töötab, leiab see ka klientide poolt kasutust. Jaanuaris kasutas meie uut lahendust 28 kohas üle Eesti kokku 1159 klienti. Ühes asulas oli keskmiselt 43 klienti, keskmine summa jäi 60 euro kanti,“ märkis Ilisson.

„Kui me tulime välja ideega, kuidas asendada ajale jalgu jäänud pangabuss sobivama lahendusega, võtsid meiega ühendust mitmed omavalitsused ja väikesed ärid, kes soovisid samuti kohalikele elanikele sularaha väljavõtu võimalust pakkuma hakata. Nüüdseks oleme erinevaid soove analüüsinud ja piirkondades, kus lähim võimalus sularaha võtta on ebamõistlikult kaugel, tulemegi oma lahendusega välja,“ selgitas Ilisson.

Ennekõike on keeruline olukord saartel. „Mitmetel väiksematel saartel pole mitu aastat olnud ühtegi võimalust sularaha välja võtta. Seetõttu on saared ka meie peamise tähelepanu all. Kõikide saarte kaupmehed on olnud sellest väga huvitatud,“ märkis Ilisson. „Usun, et veebruari jooksul saame kõik 10 uut lahendust tööle ning kliendid saavad hakata sularaha tasuta võtma kohalikust poest,“ selgitas ta panga plaane.

Torgu vallavanem Tiit Põld peab panga plaani uskumatuks. „Viimati said inimesed siin sularaha kätte siis, kui postiljon pensionid tellimisel koju tõi. Vallavalitsusele on see panga poolt organiseeritav sularaha väljamakse võimalus Laadla poe kaudu imelaadne asi. Volikogu otsusel toetame aastaid tagasihoidlikul määral Laadla poe ellujäämist. Vajadus sularaha väljamakse võimaluse järgi on maal ilmselge, aga samas pelgame, et nii väikses vallas nagu Torgu vald on, võib see osutuda pangale keerukaks ja vähetulusaks. Muidugi oleks pangateenus elanikele ja suvel rohkearvulistele külalistele, puhkajatele, turistidele üllatav ja rõõmustav. Eks vald oleks siis natukene elamisväärsem paik ka ja vallavalitsusel oleks heameel ühe olulise teenuse lisandumise üle,“ märkis Põld.

„Mina arvan antud teenusest ainult hästi - saarel on pidev sularaha puudus ja teatavasti tulevad inimestele palgad arvetele. Kui olla pikemat aega saarel, kerkib küsimus, kust vajadusel sularaha saada. Mina kui poeomanik loodan, et teenus annab võimaluse sularaha oma kontole toimetada lihtsamalt. Tihti on nii, et raha koguneb sahtlisse ja tegelikult tahavad arved maksmist ja tähtajad tulevad peale. Usun, et panga poolt pakutav teenus natuke leevendab antud olukorda. Kohalikud elanikud aga saavad julgelt arvestada sularaha võimalusega saarel ja ei pea igakord mandrilt tulles mõtlema, kas on vaja ka pangaautomaadist läbi käia ja kui palju võib sularaha vaja minna. Kindlasti on antud lahendus mõlema poole jaoks kasulik, nii poeomaniku kui ka poe külastaja seisukohalt,“ ütles Ruhnul asuva Liise talu kaupluse perenaine Luise-Maria Jõers.

Uue lahenduse saavad 10 kohta üle Eesti, 8 saartel ja 2 mandril: Vormsi, Ruhnu, Kihnu, Hiiumaa (Suuremõisa ja Nurste), Saaremaa (Mustjala ja Laadla), Prangli, Ahja ning Mäetaguse.

Täna pakub Swedbank kaupluse makseterminalist sularaha väljavõtmise lahendust 28 kohas üle Eesti. Lisaks on Swedbankil 421 sularahaautomaati. Kontoreid on pangal 35, lisaks tegutsevad nõustajad, kes pakuvad nõu ja abi pangateenustega 37 kohas üle Eesti.

Allikas: Swedbank