"Kütuseaktsiisi tõus oli ametnike pakutud üks valik, mis tundus märksa valutum kui näiteks automaksu kehtestamine. Kütuseaktsiisi väikse tõusu – viis senti liitri pealt aastas – mõju inflatsioonile on 0,2%. See on märksa mõistlikum kui automaksu kehtestamine," rääkis Rõivas.

"Möönan, et loomulikult mõjutab see ka neid inimesi, kes kaugemal tööl käivad. Aga kui panna see konteksti, kui palju rohkem raha jääb kätte tänu tööjõumaksude langetamisele, siis selle mõju on kindlasti kokkuvõttes suurem. Kui võrdleme aktsiisitõusu nafta hinna kõikumisega, mis on olnud mitukümmend senti ühe aasta jooksul, siis ma väidan, et seda mõju ei pruugi isegi tunda. Viie sendi mõju on kohati tugevalt üle dramatiseeritud," lisas peaminister.