Rehv oli puruks, põhjust polnud vaja otsida. Naine oli läbinud just eriti vastikult aukliku lõigu, mis toob Tallinnas Telliskivi Loomelinnakust mööda Tehnika tänavat Kristiine poole.

“Teadsin, et tee põhjustatud vigastuse peab fikseerima politsei, ja inimesed ootavad vahel tunde, et seda teha,” rääkis Pahka. Kuna autol oli kaskokindlustus, võttis ta esmalt ühendust oma seltsiga, ka sealt soovitati politsei kohale kutsuda ja alles siis auto puksiiriga ära vedada.

Pahka oli valmis ootama nii kaua kui vaja, kuid politsei tuli juba poole tunniga ning seejärel sai kindlustuse tellitud puksiir sõiduki ära viia.

Töökojas selgus, et purunenud on vedru ning seetõttu ka rehv. Arve – 817 eurot.

Kaskokindlustus katab enamiku summast, kuid omavastutus tuleb endal maksta. Kuna õnnetuse põhjustas auklik tee, saatis Pahka kahjunõude Tallinna linnavalitsusele.

“Sealt on minuga praeguseks ka ühendust võetud ja juhtunu asjaolusid täpsustatud,” märkis Pahka. Otsust tuleb veel oodata.

“Autoomanikuna võin öelda, et auke tuleb ikka ette, aga sel aastal on vähemalt Tallinnas olukord katastroofiline. Auke on nii palju, et pole isegi võimalik neist mööda manööverdada,” kirjeldas Pahka.

Praeguses olukorras on tema veel isegi heas seisus, sest autoga juhtunu oli võimalik kohe fikseerida. Paljud vead löövad välja hiljem ning siis on võimatu ühele teeaugule viidata.

Hea kui süüdlane teada

“Kui sõidan löökauku, siis ei pruugi kohe selguda, et mõni amort või puks sai seal kannatada,” selgitab Eesti Taksojuhtide Liidu juhatuse liige Lembit Poolak. Viga võib välja tulla kolme-nelja nädala pärast ja siis on väga raske, et mitte öelda võimatu tõestada, et vea tekkimises on süüdi mingi auk.

“Nii et maksame remondi oma taskust ja peame ebameeldivused, ka rahalises mõttes, alla neelama,” nentis Poolak.