Teavitus- ja müügiedendusmeetme eesmärk on tugevdada Euroopa Liidu (EL) liikmesriikide toidutootjate konkurentsipositsiooni. Toetust on võimalik taotleda põllumajandus- ja toidusektori organisatsioonidel, mis ühendavad tootjaid ja töötlejaid. Toetusmäär olenevalt programmi tüübist ja sihtturust on 70–85 protsenti.

Meetme toel saab korraldada põllumajandussaaduste ja toidutoodete tutvustamise teavituskampaaniaid EL siseturul ning kolmandates riikides.

Meetme eelarvest on kavandatud:

  • 43 miljonit eurot mitme EL liikmesriigi koostöös esitatavate programmide kaasrahastamiseks;
  • 85,5 miljonit eurot programmidele, mille taotlejad on pärit ühest liikmesriigist.

4,5 miljoni euro suurusele reservile avatakse eraldi taotlusvoor erakorraliste turuhäirete korral.

Taotlusi saab esitada elektrooniliselt Luksemburgis asuvale Tarbija, Tervise-, Põllumajandus- ja Toiduküsimuste Rakendusametile (CHAFEA). 2017. aasta taotlusvoor kestab 20. aprillini.
Taust
  • Euroopa Liitu kuulumise jooksul on Eesti ettevõtjad ja põllumajandusorganisatsioonid teinud EL teavitus- ja müügiedendusmeetme raames viis programmi kogumaksumusega 1,9 miljonit eurot, millest Eestist väljapoole on olnud suunatud üks programm.
  • Lähiriikidest on viimastel aastatel meetme võimalusi väga aktiivselt kasutanud Leedu, kelle toidusektori organisatsioonid on saanud rahastuse kokku kümnele projektile kogumaksumusega 32 miljonit eurot. Sihtturgudeks on Leedu projektidel olnud näiteks Hiina, USA ja Lähis-Ida. 2016. aasta taotlusvoorus lisandus veel 6 programmi kogumaksumusega 6,2 miljonit eurot.