Hiljuti võttis politseiga ühendust kodanik Higgs, kes teatas, et tema boson on kadunud. Avalduse kohaselt oli tegu ülimalt väärtusliku osakesega, mis annab kaalu kõikidele teistele osakestele ning mis on lisaks sellele ka standardmudeli oluline osa.

Higgsi sõnul tuleks juhul, kui bosonit ei leita, standardmudel ümber teha või koguni tühistada, mis võiks endaga kaasa tuua korvamatut kahju maksumaksjatele.

“Politsei alustas kadunud bosoni otsinguid otsekohe,” selgitas “Naerile” politseiameti eestkõneleja Valdur Rindkere.

“Panime välja oma parimad jõud. Kahjuks ei osanud kodanik Higgs kadunud bosonit täpsemalt kirjeldada ja seetõttu osutus jälitusametnike töö oodatust keerukamaks.”

Õnneks meenus staažikamatele politseinikele mõnevõrra varasem juhtum, kui kodanik Paulilt tuli teade kadunud neutriino kohta (ka neutriino on standardmudeli osa).

Neutriino otsingute käigus jõuti jälile elementaarosakestega tegelevale rahvusvahelise haardega ettevõttele Global Creator Ltd (andmed ettevõtte majandustegevuse kohta puuduvad, analüütikute arvates võib see olla varifirma – S. K.).

Selgus, et firma on varemgi elementaarosakestega (nt gravitonidega) manipuleerinud ning üritanud nende olemasolu igati varjata.

Vaatamata sellele, et Global Creator Ltd üritas maskeerida elektronneutriino müoonneutriinoks või koguni tauneutriinoks, õnnestus politseil Pauli kadunud neutriino lõpuks siiski üles leida.

“Higgsi bosoni otsingutel tulid varasemad jälituskogemused kasuks,” lausus Valdur Rindkere.

Tema sõnul on nüüd teada ka bosoni täpsemad tundemärgid, samuti see, et mitu bosonit üheskoos moodustavad bosonite välja, mis on hädavajalik standardmudeli töötamiseks.

“Nüüd on standardmudel taas terve ning maksumaksja selle pärast enam muretsema ei pea,” lisas Rindkere.

Kodanik Higgsil tuleb aga edaspidi tagada, et tema boson enam kunagi ära ei kaoks.

Global Creator Ltd esindajalt “Naeril” kommentaari saada ei õnnestunud.

Sergei Kraana,
“Naeri” osakestepõrgati juhataja



Koksti

Humorist A. Itskok käis hiljuti varjunime all Iirimaa–Šotimaa ringreisil, kus bussijuhtide Ülo ja Aarne, reisisaatja Kersti ning giid Tea meisterlik töö jättis talle nii sügava mulje, et igaühele neist sündis tänuavalduseks limerik.

Kus tsiklimees kinni jääks prakku,
ei bussijuht Ülo läe pakku,
vaid vingerdab läbi,
teeb tsiklile häbi,
mis sellest, et peo krutib rakku.

Kui Hamilton nägi, kuis rooli
on keeramas Aarne, ja pooli
ta juhtimisvõtteid,
britt pähe sai mõtteid
ja uuesti läks autokooli.

Kord kaotsi läks mees, nägu loppis
(sest viskit ta täis ennast toppis
ja vägevat hägist),
kesk maastikku mägist,
ent Kersti ta bussile noppis.

Kui teekond viib Iiri või Šotti,
kuid maadest ei ole sul sotti,
nii asjad siis sea,
et giidiks on Tea,
kes teab igat küngast ja grotti.

A. Itskok


Tõsi taga

- Kui elektrihind tõuseb, saab lampjalgsest paljasjalgne!
- Liigesevalu käib põlvest põlve.
- Rikas saab võid leiva peale, vaene ehku peale.

Andres Ülviste

- Ilmateade. Homme võib Lõuna-Eestis vihma sadada. Lääne-Eestis ei tohi...

Tiit Koppel


Vaataks tõtt

Eesti türklane MUSTAFA CELIK: “Elu Eestis on ju tegelikult ehtne paradiis, kui ainult ilmad ka veel soojemad oleksid.”

Postimees, 15. november 2008


Pealt kuuldud

Iiris (5) uurib oma uut Aafrika loomade kollektsiooni. Tiigri, lõvi ja gepardi kohta ütleb ta, et need on kiskjad, ninasarvik, kaelkirjak ja elevant aga rohukiskjad.


Muda Mihkel pajatab

Vahel võetakse vastu õige kummalisi seadusi. Hiljuti anti teada, et jalgrattal peab kell olema.

No mis sa oskad selle peale kosta? Kas sellest ei piisa, kui ratturil kell on? Varsti nõuavad, et jalgrattal peab ka kalender olema.

Tobeduste väljamõtlemiseks jagub aega ohtrasti. Tea, kas minu silmad kunagi näevad, kui midagi asjalikku välja mõeldakse.

Sel suvel pole nii palju kuumust olnud, et need seaduste väljamõtlejad oleksid peast soojaks läinud. Kuid ilmselt on paaripäevane soojalaine oma jälje siiski jätnud, sest Leida hakkas samuti jaburat juttu rääkima.

Ühel päeval sadas päris mehiselt vihma ja minu naisnähtus ütles, et vihma tuleb oavarrest. Sellise jutu peale ma lausa võpatasin, et mis nüüd Leidaga juhtunud on, et ta sellist lollust suust välja ajab.

Ise nägin, kui taevast vihma alla kallas. Oavarrest ei tulegi nii palju vett.

Poe juures rääkisid filosoofid, et hiljuti oli üks linnasaks käinud neile tööd pakkumas. Muruniitmist ja muud igasugust jama.

Filosoofid soovitasid tal rääkida meestega, kellel käed töö järele sügelevad. Neil igatahes sügelisi pole.

Tehku tööd need, kes loodavad sedasi armastust leida.

Laupäevaks on Põhu Karla kutsunud enda juurde heinaveotalgutele. Kutsutud on mehed koos naistega. Naistega sellepärast, et keegi peab ju heina lakka hanguma.

Meestel on sellel üritusel veidi teised kohustused.

Karla oli korraliku laari puskarit teinud ja sõbrad peavad aitama seda vähendada. Peaks tore üritus tulema.


Vilde vaade

Anton Vilde
laksu- ja lolliamet

Olukord Kagu-Eesti idapiiril on läinud ülekäte. Vähe sellest, et toll pitsitab bensiinivedajaid, on nüüd sihikule võetud ka elektriautod ja nende juhid.

Kõige suuremas hädas olla nüüd Kagu-Eesti sotsiaaltöötajad, kes elektriautodega ringi vuravad ja hädalisi aitavad.

Nagu mulle Piusa koobaste läheduses tunnistati, käivad paljud elektriauto omanikud vahel suisa mitu korda päevas Luhamaa või Koidula piiripunkti kaudu Venemaal akusid laadimas. Eks ikka sellepärast, et Venemaal on elekter odavam.

Kui varem sai seda muretult teha ning toll pigistas silma kinni, siis alates juuni keskpaigast on toll olukorda piiril karmistanud.

Nimelt ei meeldi Eesti võimudele, et elektriautod käivad akusid laadimas Venemaal, sest selle tõttu kasutatakse meil vähem elektrit ning aktsiisi tuleb ka vähem ja riik kannatab vähese raha all.

“Selline olukord idapiiril tuleb lõpetada! Teiste arvel elamine tuleb lõpetada!” ütles Jürgen Ligi, kui Tallinnas ühes ujulakompleksis, kus minister ise oma akusid laadimas käib, koos saunalaval olime.

Nüüd ongi nii, et kui auto käib Venemaal akusid laadimas, nõuavad tagasiteel tollitöötajad aktsiisi maksmist.

Kes ei maksa, sellelt võetakse auto ära ja pannakse platsi peale seisma (ka auto omanik), kuni aktsiis on makstud. Kes ei maksa, saab trahvi.

Paljud keelduvad trahvi maksmast, kuna ütlevad, et ühe korra laetud akudega tohib sõita sihtkohani, nagu seaduses kirjas on, ja nõnda elektriauto omanikud ka teevad.

Sotsiaaltöötajad arvavad, et nende pitsitamise taga on see, et varsti avaneb elektriturg ning vahetult enne seda on kõik teadmatusest pöördes ja särtsu täis.

“Venemaalt saadud elekter on kõik oma tarbeks. Me ei müü seda sugulastele-tuttavatele, me ei müü kokkuostjatele edasi,” kinnitas elektriautoga rallitav sotstöötaja. “Venemaal on jah elekter odavam ja paljud kasutavad seda ära, aga milles meie süüdi oleme? Jätke lihtne inimene rahule!”

Varsti moodustatakse inimkett Koidula ja Luhamaa piiripunktis, et teemale tähelepanu tõmmata ja käteväänamine ning trahvitegemine lõpetada. Pole välistatud ka näljastreik.