2015. aastal suurenes ka mahetöötlejate arv, neid oli üle 120. Töötlejateks on enamasti väikesed, käsitööndusliku tootmisega ettevõtted. Nende hulgas on 52 mahepõllumeest, kes on oma ja osalt ka teiste mahetootjate toodangu väärindamiseks hakanud tegelema töötlemisega. Samas on ka suuri töötlemisettevõtteid, mis on oma valikusse lisanud mahetooteid, nagu nt Salvest, Saaremaa Piimatööstus, Liviko, Kulinaaria. Eestimaine töödeldud mahetoodang jõuab ka piiri taha – Taani, Soome, Rootsi, Inglismaale, Šveitsi jm.

Eesti Konjunktuuriinstituudi sortimendivaatluse andmetel müüdi 2015. aastal 1300 kodumaist mahetoodet, suurima kodumaise mahetoidu valikuga kauplus oli jätkuvalt Ökosahver, järgnes Rimides asuv Talu Toidab müügiala. Kodumaised tarbijad on mahetoidust järjest rohkem huvitatud.

Rimi keti poodides tegutseva Talu Toidab OÜ ühe eestvedaja Margus Lille sõnul on mahetoidu müük kasvanud. „Mahetoidul on minekut – müük kasvas möödunud aastal päris märkimisväärselt. Eriti hästi meeldivad inimestele nt mahemuna, piimatooted, jäätis ja maiustused, järjest rohkem ka mahlad, maheliha ja toortatar“ rääkis Margus Lille.

Sellel aastal on turule jõudnud mitmed uued kodumaiseid mahelihatooted, nt MTÜ Liivimaa Lihaveis ja SirLoin OÜ pakkumisel. „2015. aastal jõudsin esimest korda oma maheloomade lihaga jaekaubandusse. Kliendid on tooted väga hästi vastu võtnud ja nõudlus maheliha järele järjest suureneb,“ sõnas Harjumaa mahetootja Krista Kanniste.

„Eksporditurgudel jõuti esmakordselt väljapoole Euroopat – 2015. aasta saagist läks esimene laevatäis Eesti põldudel kasvatatud mahekaera Ameerika Ühendriikidesse,“ sõnas Kuresoo OÜ agronoom Margus Ess. „Meie mahekaera käisid juba kasvuajal uurimas mitmed huvilised, kõik olid positiivselt üllatunud meie heast tasemest,“ lisas Ess.

Mahepõllumajandusmaa pind ja mahetoidu turg suureneb ka mujal maailmas. 2014. aastal suurenes mahetoidu turg Euroopas 8% ja USAs 10%. Mitmetes riikides kasvas tarbijate nõudlus aga veelgi kiiremini, nt Rootsis suurenes mahetoidu müük 2015. aastal 39% ja 2014. aastal 38%. Tarbijate kiiresti suureneva nõudluse peamisteks põhjusteks peetakse inimeste kasvavat huvi tervisliku eluviisi ja toitumise ning toidu päritolu vastu, lisaks ka muret looduskeskkonna seisundi ja loomade heaolu pärast.