Pidurdamine ja manööverdamine

Hakake pidurdama varakult, ärge jätke pidurdust viimasele hetkele. Liiga tugeval pidurdamisel rattad blokeeruvad ja auto kaotab juhitavuse. Pealegi ei pruugi libedal teel pidurdusmaad enam jätkuda.

Jätke eessõitjaga suvisest palju suurem pikivahe. See võimaldab ohtu varem märgata ning takistuse ees peatuda või sellest mööda põigata.

Ärge tehke ühtki järsku juhtimisliigutust, kõik peab toimuma sujuvalt.

Rehvid

Et rehvi ja teekatte vaid peopesasuurune kokkupuutepind teid talvelgi teel hoiaks, tuleb talverehvid valida erilise hoolega. Ärge kasutage alla 4-millimeetrise turvisemustriga talverehve, sest nende haardevõime pole enam piisav. Naastuvabade lamellrehvide viimased paar mustrimillimeetrit saab edukalt lõpuni sõita kevadel ja suve algul.

Kontrollige pidevalt rehvirõhku, sest sellestki sõltub rehvi haardevõime. Arvestage, et välistemperatuuri järsul langusel rõhk rehvides langeb.

Kui tekib vähimgi kahtlus, et rehvidel pole piisavalt „pidamist“, vähendage kindlasti kiirust.

Teooria ja praktika

Talvist sõitu aitab ohutumaks muutma tutvumine autosõidu teooriaga, mis peab käima koos praktiliste harjutustega libe- või jäärajal.

Ärge usaldage pimesi moodsaid elektroonilisi turvasüsteeme, need suudavad teid aidata ainult teatud piirini. Liigne kiirus viib kraavi iga auto.

Sõidu ajal jälgige välistemperatuuri, olles eriti ettevaatlik nullilähedastel temperatuuridel. Arvestage, et sõidutee võib jääga kattuma hakata ka paari plusskraadi juures.

Allikas: Whatcar.ee