Autoabi meestel on juba varavalges tulnud paljudele hädalistele appi tõtata – lihtsalt ei käivitunud. “Helistajaid oli ikka väga palju ja ega kõiki aidata jõudnudki,” tunnistab Tanel Kuusik.

Osa oli end ise aidanud, aga valesti. Kui käivitada sellises pakases mootorit 10–20 sekundit, võib see mootorile mõjuda, nagu oleks 10 000 kilomeetrit sõidetud.

Päris tihti puutus Kaasik kokku sellegagi, et õlitussüsteem oli masinatel käivitamisega üles ütelnud ja masina kõhu all vedeles õliloik.

“Kõige hullem asi, mida mõni tegi, oli see, kui prooviti nööri otsas autot käima saada. Sel moel kilomeeter maad autot taga vedades pole selle mootoriga enam midagi teha,” teab ta.

Parim asi on siiski mootoriploki soojendus. Natuke abi on kapoti peale teki panekust.

“Olen suurte külmadega soovitanud sedagi, et panna äratuskell öösel neljaks helisema ja minna autot käivitama,” räägib Kaasik, lisades, et sama tuleks teha ka enne magamaminekut.

Käed-jalad on tööd täis olnud ka autoabimees Lembit Muinasmaal Raplamaalt Juuru vallast. Põhihäda on olnud nõrgad akud. “Sõltuvalt maa kaugusest maksab see käivitusteenus 35–40 eurot. Olen soovitanud, et kasulikum oleks uus aku osta,” kõneleb ta.

Julgem on hommikule vastu minna ka siis, kui õhtul aku laadima panna või lihtsalt sooja tuppa viia. 98% tagab Muinasmaa hinnangul käivitamise aga mootoriploki soojendus.

“Kindlasti ei poolda ma külma mootori käima tõmbamist,” on Juuru mees oma Võru ametivennaga sama meelt.

Tehnilistel abidel oli kõikjal üle Eesti ohtralt ringisõitmist.

“Mõni buss jäi liinil seisma, mõnel ei töötanud uksed või oli piduritega probleeme või ütles soojendus üles,” nimetab Tartumaal rahvast sõidutava OÜ Tarbus teenindusdirektor Ervin Nõmme iseloomulikumaid hädasid.