Seega: pisut tähelepandamatut B-Maxi ei tasu ometi tähelepanuta jätta.

Fordi väikesemalt-suuremale pingereas on ta paigutatud Fiesta ja Focuse vahele – Fiestast on ta tervelt 10 cm pikem.

Teistele max-idele jääb ta aga julgelt alla ja nii tuleb teda vaadeldagi. Vaatevinklist, et see, mis suurena hea, ei pruugi väiksena samasugune olla (mitmes mõttes polegi!). Või siis vastupidi – et vaata, kuidas saab ka väiksemat ruumala maksimaalselt kasutada.

Seega: väiksemalgi maxil ehk B-maxil on oma võlud ja publik.

Eelkõige võiks seda publikut otsida linnast, kus parkimiseks ruumi vähe ning ustegagi ei maksa laiutada. Lause nn ametlikust artiklist: Ford B-Max avab uksed mitmetele linnasõitu lihtsustavatele lahendustele.

„Avab uksed“ viitab jõuliselt tõsiasjale, et auto külje saab sisuliselt tervikuna avada. Teed esiukse lahti nagu ikka. Ning tõmbad tagaukse lahti nagu liugukse. Keskpiilarit pole!

Muidugi on niiviisi mugavam autosse istuda, aga samal ajal maksab ka tähele panna, et hetkel, kui teie end tagaistmele sättima kummardute, keegi esiust kinni ei tõmba või lükka – piilarit ju piire näitamas pole!

Kuna piilarit oma traditsioonilisel kujul pole, tuleb turvavöö välja tõmmata esiistmest. Algul harjumatu, aga mõne aja pärast täiesti tavaline liigutus.

Hirmu, et piilari toeta katus õnnetuse korral piisavalt ei kaitseks, müüjate väitel ei ole. Väidetavalt on keskpiilar uste sees ning raam piisavalt tugev.

Vaatamata oma suuruskohale Fiesta ja Focuse vahel on B-Maxis ruumi piisavalt. Esiteks see sisseistumise-ime, aga ruumi on ka tagaistmel. Ning muidugi õhuruum, mille loob kõrgel pea kohal kaarduv lagi. Juht, kes armastab paremat ülevaadet liiklusest, saab istme sellise lae puhul ikka küllalt kõrgele pumbata.

Salongi ruumikus jätab piisavalt ruumi aga ka pakkide tarvis. Ning kui pakk veelgi suurem, saab esiistme maha kallutada ning kauba küljelt sisse lükata. Kätega mõõtes ulatub nn piilarivaba ruum pooleteise meetrini.

Sisekujundus – kena, suuresti varasemast tuttav, praktiline.

Sõita on B-maxiga meeldivalt tavaline. Loeb küll teel auke, aga hambaid ära ei põruta.

Soovitada võib seda autot neile, kes loevad kütusekulu mitte liitri, vaid saja milliliitri või grammi kaupa. Mitme mootori puhul on keskmine kulu 100 km peale surutud nelja liitrini.

Pakutakse ka kaht üheliitrist mootorit. Ühest neist saab välja pigistada 100, teisest koguni 120 hobujõudu, kusjuures keskmiselt peaks nendega sõites hakkama saama viie liitriga sajale.

Ja siis müügiargument, mille paikapidavust ei riskinud proovida: „see on ka esimene auto selles segmendis, milles on tagant otsasõidu vältimise süsteem. Kui sõidukiirus väike, aitab see vältida otsasõitu paigal seisvatele või eespool aeglasemini liikuvatele sõidukitele.“

Loodame, et ka teil ei lähe seda tarvis….

Kui olete auto veojõu ning lisavarustuse suhtes vähenõudlik, saate B-maxi 13 300 euro eest. Hinna ülempiir jõuab aga 18 000 euroni.