No kõik me teame, kui hiiglaslik on näiteks universaalkerega Ford Mondeo pakiruum. Numbriliselt väljenduses suisa 530 liitrit. See on 25 liitrit rohkem kui Citroen C5 Toureril, 65 liitrit enam kui VW Passat Variandil jne.

Aga see kõik on köömes, sest uue Civicu pakiruum mahutab tervelt 624 liitrit! Peaaegu 100 liitrit rohkem kui keskklassi mahukaim Mondeo! Kui autole otsa vaadata, siis ei oskaks seda küll kuskilt otsast arvata aga nii see tõepoolest on.

Veerandsada kõrvitsat või üle 1200 veepudeli

Läinud aasta sügisel, kui Frankfurdi autonäitusel uut Civic Tourerit esitleti, oli korraldajatel kavas Civicu erakordse mahutavuse tõestuseks paigutada auto pakiruumi enam kui 1200 pooleliitrist veepudelit. Järgi proovitud asi, mahub küll, teadsid Honda inimesed.

Paraku sellest mõttest loobuti, kuna sellise koguse pudelite manageerimine oli näitusesaalis liialt tülikas. Ikka tuleb mõni fotograaf, kes tahab teha pilti nii tühjast kui täis pakiruumist ja tõsta neid siis pudeleid kogu aeg edasi-tagasi sisse-välja.

Sestap otsustati kuue reisikohvri kasuks, mis samuti autosse vabalt ära mahtusid. Neist kaks käsipagasi mõõtu, kaks keskmist ja kaks päris suurt. Käsipagasi mõõtu kohvreid mahuks autosse vabalt ära koguni kaheksa. Ja nagu mõni naljahammas on välja arvutanud, nende kohvrite asemel võiks olla vabalt 25 parajalt prisket kõrvitsat, 513 raamatut või 2873 tennisepalli.

Igatahes selge on see, et 624 liitrit mahutavus vastab tõele ning kui tagaistmed kokku klappida, saame juurde veel üle tuhande liitri, kokku 1668 liitrit. Kuidas see on saavutatud? Esiteks on universaalkerega Civic oma viieukselisest sõsarast 235 mm pikem ja seda just tagaosa arvelt.

Teiseks on pakiruumi põhja alla tekitatud sisuliselt teine pakiruum. See, kuhu mahuvad vabalt ära kaks käsipagasi mõõtu reisikohvrit. Tõsi ta on, et tagavararatast sellel autol mõistagi enam pole, nii nagu ka paljudel teistel uutel mudelitel.

Kolmas nüanss, mis mõjutab allaklapitud istmetega variandi mahutavust, on see, et kütusepaak ei ole mitte tagaistme, vaid juhitooli all. Nagu ka viieukselisel ja Jazzil.

Tänu sellele laskub tagaistme padi madalamale ning pakiruumist moodustub ühtlaselt sile suur kaubaruum, mille laadimiskünnis on samuti omas klassis üks madalamaid.

Kusjuures tagaistmete seljatugesid saab alla lasta pakiruumist ühe hoovaliigutusega nagu ka uuel CR-V-l. Ja tagaistmete patju saab samuti üles tõsta ja tekitada esiistmete selja taha parajalt suure panipaiga, kuhu näiteks jalgratas risti sisse ära mahub. Nii, nagu Jazzil ja viieukseliselgi. Kogu seda süsteemi nimetab Honda Magic Seat süsteemiks ja see on tootjal ka patenteeritud.

Ja olulisi asju ja tänuväärseid detaile selle automudeli juurest veel leiada võib, loe portaalist Whatcar.ee