Lihtsamas keeles auto, mis näeb välja parajalt suur (ja samas väike), parajalt kõrge (1,5 m), tundub parajalt mahukas ja parajalt võimas, aga ei jää silma sõidukina, millega maanteelt eemale kippuda.

Kuidas temaga sõita on? Mõnus. Ruumi on just parasjagu, ei rohkem. Mahud kenasti rooli taha, võtad kolm mittelaiutavat kaaslast sõidule, sätid püsikiirusehoidja paika ning muudkui kulged.

Kui lubatud piirkiirus taandub 90-lt km/h 70-le, teed kangiga kaks kümnekilomeetrist jõnksu ning oledki seaduskuulekas kodanik. Kui 70 otsa saab, jälle kaks jõnksu ning auto kogub end piisavalt kiiresti. Selles suhtes on 2,2-liitrine diiselmootor piisavalt krapsakas.

Ainus nurin, mille selle mootori suhtes kuuldavale võib tuua (seegi nurin ei puuduta tegelikult mootorit), on, et start-stop süsteemis töötavana käib taaskäivitumise hetkel autost läbi paras turtsatus.
Kui Mercedese nn teeneline diisel ei peaks teile aga tõesti sobima, saab selle asendada 1,6- või kaheliitrise bensiinimootoriga.

Aga jäägu start-stop linnasõidumeeste mureks. Kuigi GLAga on tema mõõtmete tõttu linnas lihtne manööverdada, on ta ikka rohkem mõeldud neile, kes linnas välja sõita tahavad.

Nimelt iseloomustab GLAd mõõdukas maastikutaluvus. See tähendab, et kui tahate minna marjule või seenele, on ta tubli ning toetav kaaslane.

Toetus seisneb näiteks tavaliselt kõrgemas kliirensis (tavaline väidetavalt 174 mm), mõõdukalt pehmes vedrustuses, aga ka kaamerates ja andurites. Tõsi, andurite suhtes peab juht olema loovalt kriitiline, sest andurid loevad takistuseks ka seda kõrt, mis ilma sõidukit kahjustamata auto ees (või taga) kaardub.

Niiviisi, autot ja maastikku loovalt tõlgendades, õnnestus käia ka kukeseenemetsas, seeni tuua ning ka auto tervena tagasi tuua.

Kui marja- või seenekoht (või kena vaatekoht) on kõrgema künka otsas, saab laskumisel kasutada mägipidurit. Muidugi võib alati käega lüüa, et mis mäed need Eesti künkad kah on, aga kui teie eest vähetuntud maastikul laskutakse, võib see olla isegi turvalisem.

GLA sobib parajaks matkaautoks ka seetõttu, et kuigi ta pole ülemäära mahukas, saab temasse mahutada paraja pikkusega reisi võimaldava varustuse. Väga suur reisikott mahub pakiruumi pikiti ning teine samasugune ning paar väiksemat veel kõrvale. Luuk liigub muide kerge nupuliigutuse abil.

Küllalt kena on GLA ka, seda just naisterahvaste silmis. Ning ainus, mis GLA-l pere teiseks autoks saamast takistab, on tema hind. Lihtliisija kurku tekib kerge kokutus, kui tema käest 30 000 eurot või rohkem küsitakse.

Tõsi, kui olete sellest üle saanud, siis kütusekulu ja võimsuse suhe tundub mõistlik.

Hind oleneb muidugi ka sellest, kas soovite nelikvedu või mitte. Valiku saab langetada seitsmekäigulise automaat- või kuuekäigulise manuaalkäigukasti kasuks.