Juhtus kuidagi nii, et ma nn esimese Souliga, mis algas 2008. aastast, sõita ei saanudki. Seega ootasin kahekordse põnevusega, mida uuendatud auto pakub.

Pakkus mõnusat istumist, jalaruumi ka tagaistme ees. Kõrge isteasendi tõttu avarat väljavaadet ning mugavat autosse istumise - välja astumise võimalust.

Tõsi, pakiruumi tagumise istme taha väga oluliselt ei jää. Kaks kotti ja enam-vähem see panipaik täidetud ongi. Küll on pakiruumi topeltpõhja alune kolmeks lahtriks liigendatud ning nii jääb sellele, kes vaid poes või trennis käib, piisavalt poekottide paigutamise ruumi.

Pikema reisi auto Soul seega pole, nelja inimese reisiauto, ma mõtlen. Muidu võiks sellega olla päris uhke mööda looduskauneid kohti kaarutada, ka ei tohiks linnas parkimine auto mõõtmete tõttu ülemäära raske olla.

Ning kuigi nii oma loomuse kui ka rehvivaliku poolest tundub Soul armastavat rohkem maanteid (neid maanteid, mis ei raputa), sobib ta ka küngastest üles-alla ronima.

Küll võib rändamisele piiri seada üks halb tõsiasi. See tuli ilmsiks nii, et kui prooviauto sain, lugesin näidikult, et varasemate sõitjate keskmiseks kütusekuluks oli 7,6 l 100 km kohta.

Pole midagi, mõtlesin, tavaline proovisõitja kaarutab pool tunnikest linnas ning annab sealjuures ristmikel raginal gaasi. Küllap mõned head sajad kilomeetrit maateid muudab selle keskmise kiiresti ära.

Ei muutnud, tuli tõdeda. Jah, natuke allapoole keskmise kulu tõin, aga seitse liitrit sajale jäi piiriks. Selge, bensiinimootor, otsustasin. Siis jäin kuulatama. Bensiini kohta oli mootori tukse natuke liiga tugev, samas rahumeelne.

Seega, lugupeetud insenerid, teid ootab korralik väljakutse. Kütusekulu tuleb kindlasti liitri (keskmiseks lubati 6,0), tegelikult isegi kahe liitri võrra kärpida. 1,6 liitrine mootor ei tohiks ka siis, kui see on ühendatud automaatkastiga, olla jultunud raharöövel.

Ka mõni mootor võiks valikus rohkem olla, kastidest pakutakse aga nii automaati kui ka kuuekäigulist manuaali.

Mis aga auto ilusse puutub, siis mulle meeldis välise kõrval ka Souli sisemine ilu. Armatuurlaua otstes kõrguvad kõlarid, suur kõlar troonib keskel. Ekraan on korraliku suurusega (ning selle sirvimise põhimõte mõistlik).

Stiilsed olid ka käigukangi ümbritsev ring ning kõiksuguste nuppudega kaetud rool. Nuppude hulgas leidus ka selle režiimi valiku – normaalne, mugav, sportlik – klahv.

Ning kui asja selgeks saad, võid julgelt tarvitada parkimisabi teenust. Ka muu varustatuse suhtes ei võta ma millegi üle nuriseda. Isegi tagaistme võib soojaks kütta.

Aga kas osta? Sõltub sellest, kus ja palju kavatsete sõita. Kui kavatsete kulgeda pigem vähe, aga stiilselt, võtke võimalus kaalumisele.