Seega: ka autot ei pea muutma üha kaunimaks, kiiremaks ja ökonoomsemaks, vaid lihtsalt … odavamaks. Nii on juhtunud ka Škoda Rapidiga, mis margi paremus-ruumikusreas asub üks koht enne Octaviat.

Škoda Superb jättis mitmed head aastad tagasi mulje, et selle margiga nüüd nii on ja nii jääbki. Et kiirus, jõulisus, mugavus on juba kinnistunud ning tšehhide omalaadne võidujooks sakslastega suure firma sees on andmas tagaajajatele eelist.

Rapidiga oleks nad selle eelise justkui ära andnud. Võtnud vanemat sorti joonise, kamalutäie kasutatud lahendusi, siis kübeke uusi kifte vidinaid ning auto valmis teinud. Kusjuures sise- ja väliskujunduse on tegijad ise määratlenud kui „ajatu“. Mis tähendab, et uuena ei tundu auto küll uus, aga vanana see-eest mitte ka vana.

Ei, noh, autot on küll, ega midagi viga pole. Näidishind, nii 12 000+ eurot, on näidisauto ukse peale ilusasti välja kirjutatud ning nii mõtledki, kas tahad stiilsust ja ilu või autot, millega koju ja tööle või koju ja maale sõita.

Kes lihtviisilise sõiduga lepib, võin anda soovituse osta just Rapid. Kiirendab mitte vähem, aga ka mitte rohkem kui vaja, kulutab pikemalt maal ja lühemalt linnas sõites keskmiselt 5,6 liitrit bensiini sajale kilomeetrile. Manööverdab kenasti ja teel püsib ka visa järjekindlusega.
Kui ausalt öelda, siis kannatab ka korralikult lahti lükatud talvist külateed, seda ka üsna suurel kiirusel. Vedrustus summutab tee ebatasasused ruttu, kurvis on Rapid kindlus ise.
Mootor just esimesest viipest möirgama ei hakka, eriti kui silmas pidada, et valikus on ka 1,2 liitrised (55 kW, bensiin, mitme-punkti-sissepritse; 63 kW, turbo-otsesissepritse).
Päris pikki mehi tagaistmele ei maksa suruda, aga keskmiste puhul on võimalik nii pea luugi alla kui ka jalad esiistme seljatoa taha ära mahutada. Eriti võimas on pakiruum. Kui luuk üles jätta, võib sinna püsti panna pesumasina ning heal juhul isegi külmkapi. Pole vaja veoautot tellida ega midagi.

Varustustasemeid kolm nagu ikka: Active, Ambition ja Elegance. Soovitus on ikka kallima suunas. Vastasel korral kõlavad raadio bassihelid nii, nagu lööks keegi puuhaluga vastu pappkasti.

Punkt läheb autole aga aususe eest. Niisugune, nagu ta välja näeb, ta ka on. Paras osta ja sõita. Ka kalli elukallidusega ajal.