Kindlasti ei tähenda see, et selle auto peaks ainult poris ukerdamiseks soetama.

Kahtlemata on ta aga üks sellistest, mille võiks lubada endale maamees või – naine, seda küll juhul, kui ta ei kavatse hulgakaupa okastraati või mineraalväetist vedada. Selle jaoks on autoturul palju sobivamaid lahendusi.

Millised siis on C-Elysée head küljed?

Ta tundub mõistliku hinnaga. Tavatase jääb vastavalt valikule 11 500 ja 15 400 euro vahele, proovisõidu ajal valitsenud soodushinnakiri tegi igaühe tuhande euro võrra odavamaks. (Prooviauto soodushind: 11 900 eurot).

Mida selle eest saab?

Midagi lihtsat ja praktilist, seda aga viitega tõsiasjale, et pole enam Žiguli-ajad. Näiteks kütusepaagi luugi sai avada salongist, pakiruumi aga võtme klahvile vajutades.

Klahvivajutus oligi muide ainus lahendus, mille pakiruumi avamiseks leidsin. Avanud varem küll umbes saja auto pakiruumi, ei leidnud ma C-Elyséel muud nippi või nuppu.

Otsides C-Elyséele veel plusspunkte võiks nimetada diiselmootori krapsakat edasiminekut. Igatahes paaril korral suutsin tekitada tahtmatu kummivilina.

Lisateave: tee oli ka pisut niiske. Ootamatu lisateave: „uue põlvkonna“ mootor peitis endas vaid 92 hobujõudu. Tarmukat edasiminekut selgitav lisateave: auto koos kõhna mehega kaalub umbes tonni.

Kütusekulu võite siit ise oletada. Kui see väikesel diislil on keskmiselt üle viie liitri sajale, on halvasti. Sel autol hästi, linnaski ametlikult 4,8 liitrit.

Loomulikult tuleb hinnale ka lõivu maksta. Auto nägi välja tavaline (mida mõned ju suureks patuks ei peagi).

Pakiruumi kohta võiks samuti anda hinnangu: tavaline. Või siis: mahub ära küll.

Käiguvahetus oli vägagi mehaaniline. Pisut isegi et kuulsid, kuidas käik sisse läks.

Uksi, eriti tagumisi, tuli pisut kõvema jõuga kinni tõmmata kui tavaliselt. Aga nõks kõvemini ukse puhul on kindlasti nõks odavamalt auto hinnas.

End istmel kohendades või jalgu porimatil sättides kostis väikseid kriginaid ja naginaid, millest ükski küll ei viidanud, et seepärast miskit katki läheb. Kokkuvõtvalt: eks seegi kuulu hinnakujunduse metoodikasse. Ning selle auto puhul tunduvad kilogramm ja euro tasakaalus.