Talupidajate keskliit hakkab väiksematele piimakarjakasvatajatele toetust maksma


Külli Lööper ja tema kirju kari
Foto: Tiit Blaat

Eestimaa Talupidajate Keskliit ja Rimi alustasid eelmise aasta detsembris kampaaniaga, kus iga ostetud Rimi piimalt ja Säästumarketi Alpenrose piimapaki pealt annetatakse 2 senti Eesti piimatootjatele.

Tänasest alustab Eestimaa Talupidajate Keskliit taotluste vastuvõtmist väiksematelt piimakarjakasvatajatelt, et edastada neile kuu aja jooksul ETKLi ja Rimi koostööna kogutud raha – 5684 eurot ja 24 senti. Eesmärk on toetada väikekarjade omanikke, kes kannatavad piimahinna languse tõttu kõige enam.

Taotlused tuleb esitada 14. jaanuariks aadressil Teaduse 1 Saku, 75501 või digitaalselt allkirjastatuna e-aadressile kaul@taluliit.ee. Taotluse vormi saab alla laadida taluliidu kodulehelt www.taluliit.ee või küsida seda liidu liikmesorganisatsioonidest.

„Kuna tarbijatelt annetatud raha edastatakse piimatootjatele igakuiselt, siis on võimalik taotlusi esitada ka edaspidi iga kuu 14. kuupäevaks kuni annetuste kogumise kampaania lõpuni. Kuniks me ei tea veel täpselt taotlejate arvu, oleme esialgu piiranud abisaajate piimatootjatena neid, kelle karjas on alla 40 lüpsilehma,“ sõnas keskliidu peadirektor Kaul Nurm.

Seotud lood:

„Tänases keerulises olukorras vajavad teistest enam toetamist kõige väiksemad piimatootjad, kuna paljudel juhtudel makstakse neile piimaliitri eest vähem kui teistele. Oma tagasihoidlike piimakogustega ei suuda nad mõjutada piima kokkuostuhindu, veel vähem seda, mis hinnaga piim linnainimesteni jõuab. Annetuse võimaldamise kaudu soovime anda ostjatele võimaluse näidata oma mõistmist ja poolehoidu kodumaistele tootjatele ning mõjutada seeläbi maaelu ja talude käekäiku. Nii kindlustame endale võimaluse tarbida ka tulevikus värskeid ja kvaliteetseid piimatooteid. Ühtlasi kutsume tarbijaid jätkuvalt üles annetustegevusele, et aidata piimatootjatel see mõõnaperiood võimalikult väheste kadudega üle elada,“ ütles Nurm.

„Jõulukuul kogusime annetust enam kui viie ja poole tuhande euro eest. Seega , kliendid on väikekarjapidajate toetuseks mõeldud kampaaniaga väga hästi kaasa tulnud, mis näitab, et Eesti elanikele on kodumaise piimatoodangu olemasolu ja jätkusuutlikkus tähtis. Annetusest loobujaid on olnud kõigest 0,3%,“ lausus Rimi Eesti juht Anders Torell. „Tänan kõiki Rimi kliente, kes oma panuse on andnud ning kutsun kampaaniaga ühinema ka teisi piimatööstusi.“

Kampaaniaga pööratakse tähelepanu sellele, kuidas mõjutavad praegused ülimadalad piimahinnad talupidajaid. Venemaa kehtestatud impordipiirangud ja kaubanduskettide omavaheline võidujooks madalaima hinna suunas on toonud kaasa olukorra, mis sunnib paljusid piimakarjakasvatajaid tootmist lõpetama ning kiirendab seeläbi meie maaelu närbumist.

Kahesendine annetus on tarbijale vabatahtlik. Kui klient soovib ikkagi odavamat piimahinda, siis tuleb sellest teavitada müüjat, kes saab annetuse arvelt maha võtta.