Elektriautode vastu on huvi maailmas aga vaibunud - vaid üks kümnest vastajast usub elektriautode tulevikku.

„Uuring näitas, et tarbijate ostuotsused sõltuvad pigem majanduslikest teguritest kui keskkonnasäästlikkusest. Järgneva viie aasta jooksul peavad tarbijad tõusvate energiahindade tõttu kõige olulisemaks madalat kütusekulu,“ ütles KPMG Baltics OÜ partner ning transpordi- ja logistikasektori juht Andres Root.

Võrreldes eelneva aastaga on keskkonnasäästlikkuse tähtsus tarbijate ostuotsustes küll kuus protsenti tõusnud, kuid ostuotsuse langetamisel peavad tarbijad olulisemaks madalat kütusekulu (92 %), ohutuse arendamist (78 %), ergonoomikat ja mugavust (77 %).

Autode valikul omab üha suuremat rolli internet, kuna võimaldab tarbijatel hindasid kiiresti ja mugavalt võrrelda. Samas usub 85 protsenti vastajatest, et ostukäitumist mõjutab siiski kõige enam automark, mitte niivõrd soodne hinnatase.

Autotootjate käibe suurendamiseks järgneva viie aasta jooksul tuleb investeerida uute toodete ja tehnoloogiate arendamisse. Uuringu põhjal kavatseb enamus autotootjaid investeerida turvalisuse, logistikateenuste ja uute seadmete arendamisse. Eelmisel aastal kasvatas kõige rohkem, 24 protsenti, oma turuosa Toyota. Suurem osa vastajatest usub, et 2018. aastani jätkub autotootjate Volkswagen, BMW ja Beijing Automotive Group (BAIC) turuosa kasv.

KPMG uuring Global Automotive Executive Survey 2013 viidi läbi 2012. aasta suvel ja selles osales 200 autotööstuse juhtivtöötajat. Esindatud olid autotootjad, tarnijad, edasimüüjad, finantsteenuste pakkujad, autorendifirmad ja muud liikuvusteenuste pakkujad. Vastanute seas oli ettevõtteid Euroopast, Lähis-Idast ja Aafrikast (39 protsenti), Aasia ja Vaikse ookeani piirkonnast (37 protsenti) ja Ameerikast (24 protsenti).