Test läks aga edukamalt kui loodetud. Nimelt oli isa õues. Ning kui poeg ümber küla korralikult gaasi oli andnud ja teist tänavat pidi tagasi tüüris, oli isa, puuhalg käes, juba tänavale jõudnud.

Raske on oletada, mida rahumeelne mees selle haluga oleks teinud, õnneks jõudis ekipaaž enne muid lahendusi autost väljuda.

Nii võib lühidalt alata Seat Leon Cupra kirjeldamine.

See auto on nende jaoks, kellele linnulaul ning lillelõhn selgelt teise järgu küsimused. Sest Cupra võlub endast välja valusa laulu. Nagu ansambel Led Zeppelin oma parimatel päevadel, AC/DC-l on Cupraga võrreldes liiga vähe värvi.

Õieti on see auto loodud lõbu pärast. Neile, kes tõesti soovivad sõita hea lauluga. Spidomeetril tuleb tavaline piirkiirus 90 vastu õige ruttu – skaalale peab ju mahtuma ka 300.

Kas 300 ka ära proovisid? Soovite kiuslikult küsida. Ei, vastan.

a) täidan liikluseeskirja sätteid

b) enamik meie teid ei kannata 200gi välja.

Aga kiirendus? Saab ikka rattad ringi küll.

Või nagu ütleb reklaamtekst: „Erakordne 280 hj kahekordse sissepritsega TSI-mootor valikuliste DSG-labadega kiirendab Leon CUPRA 280 0-100 km/h välkkiirelt 5,7 sekundiga, mis teeb sellest kõige võimsama meil toodetud seeriatoodanguauto.“

Aga ega Cupra kogu aeg ei kisenda ega kiirusta. Tema jõud ja tahtejõud on jaotatud kolme ossa: Comfort, Sport ja Cupra. Viimane on see kõige vägevam. Tõmme võimsam, vedrustus kõvem, hääl kargem. Muide, autol on igaks juhuks ka esitelje diferentsiaalilukk.

Aga kui mugavusrežiimil sõita, kannatab ka kütusekulu seierit vaadata.

Näide: sain prooviks auto, kus seniseks keskmiseks rohkem kui 12 liitrit bensiini 100 km kohta. Sõitsin 100 km, seejärel langes keskmine alla 10, sõitsin teise saja, alla 9. Sõitsin tüki kolmandatki, juba 7,4.

„Kogu võimsusega kaasneb üllatavalt madal kütusekulu – ainult 6,6 liitrit – ja CO2 heiteid ainult 154 g/km,“ väidab reklaamtekst.

Raske öelda, kaua oleksin võinud kokkuhoiulainel kulgeda, aga vastu tuli kurviline kruusatee. Säästurežiim lõppes, algas nauding.

Cupra nauding ongi liikumises ja istmes, millesse sind surutakse. Suurusega see riistapuu kelkida ei saa, aga midagi häda ka ei ole. Ning pakiruum on isegi üllatavalt toekas – kui keegi peaks Cupra tõesti pereautoks soetama.

Siiski arvan, et see tehti ja ka jääb fänniautoks. Tubli 25 000 eurot tuleb selle eest välja laduda. Või veel mõni tuhat rohkem.