Omniva juhatuse esimehe Aavo Kärmase sõnul ei julge ta praegu öelda, kas pakiteenus eestlastele ka odavamaks läheb, ent kiiremaks kindlasti.

“Kui siiani liikusid kaubad Hiinast Eestisse kuu kuni kahe jooksul – kaupmehed ka ju oma veebilehtedel ütlevad, et kuni 60 päeva –, siis Hiina kaupmehed otsivad just kiiremaid tarneaegasid lõpptarbijateni,” lausus Kärmas. “Räägime päevadest, millal peaksid kaubad jõudma Hiinast Eesti tarbijani.”

Vallutab uusi turge

S.F. Express on Hiina suurim kullerfirma, mis opereerib 39 transpordilennukiga, neil 19 000 sõidukit ja 12 260 teeninduspunkti kogu maailmas. Ettevõttes töötab 340 000 inimest, käive on umbes 6 miljardit USA dollarit aastas. Firma tegutseb Vietnamis, Tais, Jaapanis, Austraalias, Ameerika Ühendriikides jm.

Ühisettevõttega hakkab Omniva vallutama uusi turge. “Esimeses etapis on eesmärk Hiinast tulevate kaupade kättetoimetamine mitte ainult Baltikumis, vaid ka teistes riikides, nagu Venemaa, Ukraina, Põhja-Euroopa riigid, ja järgmise etapina plaanime katta kogu Euroopa ning sealt edasi juba hakata globaalselt saadetisi vahetama eri riikide vahel,” selgitas Kärmas. “See on meie jaoks hästi oluline strateegiline koostööprojekt. Kui kõik õnnestub, on see äri mitu korda suurem kui meie praegune äri kokku.”

Uus firma Post11 loob Eestisse kauba vahelaod, et menukamad kaubad jõuaksid kiiresti ostjani. “Kui näiteks Vene klient tellib midagi, siis see kaup enam ei tulegi Hiinast, vaid komplekteeritakse kiirelt siin Eestis ja saadetakse Venemaale. Kiirus on peamine argument,” ütles Kärmas.

Kaks kaubalennukit nädalas

S.F. Expressi lennukid toovad juba praegu kord nädalas Hiinast kaupa Eestisse. Siin vormistatakse kaup ümber ja saadetakse lennukiga edasi Venemaale. “Järgmiseks plaanime selliseid mahtusid, kus tuleb kaks lennukit nädalas,” ütles Kärmas. “Aga see, et me praegu alustame Eestist, on tõesti alles algus. Meie soov on ju tegelikult laiendada neid jaotuspunkte ka teistesse riikidesse.”

Nädala eest teatas Omniva, et nende pakiautomaatidesse on nüüd võimalik tellida kaupa ka Hiina e-poest AlilExpress.com. Tulevikus hakkab teenus hõlmama enamikku välismaiseid e-poode.

Kõige kiiremini kasvab Omniva pakiteenuste käive. Koostöö hiinlastega peaks Omniva kasumit oluliselt suurendama.

“Kindlasti kasum mitmekordistub,” sõnas Kärmas. “E-kaubandus on täna, homme, ülehomme ikkagi see, mis meie äri kõige rohkem mõjutab.”

Maailmavallutusplaan ja kaubakoguste järsk suurenemine tähendab seda, et Omniva palkab ühisettevõttesse töötajaid juurde. Kärmas märkis, et tööd lisandub ka Tallinna Lennujaamale ja sellega seotud ettevõtetele.