Võta roolist!

See selleks. Aga sõidad, tõstad ühe käe roolilt, et kaaslastele mõnd olukorda paremini selgitada, rehv riivab korraks tee telgjoont. „Võta roolist kinni!“ soovitab auto. Tänan, võtan.
Ekraanile saab kuvada ja selle vahendusel seadistada peaaegu et kõike. Juhi ja kaasistuja istmete massaažirežiime ja tugevusi, salongi valgustuse värvi ja selle intensiivsust. Seda muidugi kõrgemate varustustasemete puhul.

Loomulikult (või eelkõige) saab sättida kõiki ja kõike juhtimisse puutuvat, ekraan on sõbralik ja paindlik, mitte sinu suunas sihtivate selgepiiriliste kelladega. Punkti paneb nupp, millega saab auto käitumise hõlpsalt teeoludele vastavaks seadistada.
Näib, nagu oleks Peugeot tegijad tahtnud ühekorraga ja kõigile näidata: vaadake nüüd, mida me võime ja suudame. No ja näitasid. Ja suutsid. Pole tehtud mitte väikest sammu, vaid lausa hüpatud.
Liigub auto (eks see ole ikkagi peamine!) kenasti ja kiirus kipub võimsa mootori õhutusel nn ennaktempos kasvama. Kiirendus, tõsi, ülemäära tõhus pole, aga tunne on. 70 kilomeetrit tunnis näib prooviauto roolis niisugusena, nagu kõnniksid jalgsi.

Automaatkast valib kuuenda käigu alles siis, kui suviti mõnedel teedel lubatud piirkiiruse piir on juba ületatud. Soetada võib ka kuuekäigulise manuaalkastiga variandi.

Võrreldes 508-ga on 3008-l kaalu tükis (mitusada kilogrammi) vähem ja nii pääseb ka mootori jõud rohkem mõjule. Kütusekulu jääb bensiinimootoritel viie liitri taha 100 km kohta, diislitel on seda liitri võrra vähem.

Vaata salongi!

Väljanägemine on väljast, no ütleme hea, seest aga võtab sõnatuks. Kõik tundub uudne, värske, läbi kaalutud, just sõitja jaoks mõeldud. Vabandan nende ees, keda mõõdutundetu kiidulaul häirib, aga minge vaadake ise.

Auto suurusega pole liialdatud. Eks 5008 tee selle tasa, mis nüüd mõne huvilise jaoks puudusena võib tunduda. Linnamaastur muidugi, ega agressiivset hoiakut temas peale natuke kotkaninana iluvõre kohal lõppeva esipaneeli pole. Siiski, 22-sentimeetrine kliirens lubab end ka maastikul üsna muretult tunda.

Esituled on efektse kujuga ning näitavad kallima varustuse korral ka päris kenasti. Tagaluugi jalavibutusega avamise võimalus pole ka liiast.

Kui väga ja väga kokkuhoidlikult käituda, algab uue 3008 hind 19 700 eurost. Kui seda mitte teha, jõuate 32 000, aga isegi 35 000 euroni välja. Viimasel juhul näitab auto kapoti all muskleid kaheliitrine ja 180 hobujõudu sisaldav diiselmootor.

Ning nüüd tagasi alguse juurde. On teie otsustada, mida me VÕIME endale lubada ja see, mida me VÕIKSIME endale lubada.