Läbi Pärnu kulgev Rail Baltica tegelik ehitus võiks alata kuue aasta pärast

Delfi Majandus vahendab db.lv. uudist, millest selgub Läti transpordiministeeriumi poolt avaldatud Rail Baltica teostatavusuuring. Uuringut teostanud Briti firma Aecom Ltd. soovitab ehitada kõige sirgema tee, peatustega Kaunases, Panevėžyses, Riias, Pärnus ja Tallinnas.

Rail Baltica pikkuseks kujuneks 728 kilomeetrit ja Euroopa rööpmelaiusega raudtee maksumuseks hinnatakse 3,68 miljardit eurot, millest hinnanguliselt 56% tasub Euroopa Liit. Pilet Riiast Tallinna maksaks 32 eurot ja vahemaa läbimiseks kuluks kaks tundi. Sõit Tallinnast kuni Leedu-Poola piirini kestaks enam kui 4 tundi, mis on kuus tundi vähem kui praegu ja sõita võiks kuuel päeval nädalas. Reisirongid väljuksid iga kahe tunni tagant vahemikus kuuest hommikul südaööni, kaubarongidele jääks öine aeg. Kaubarongid sõidaksid öösiti ja nendel kuluks vahemaa läbimiseks enam kui 10 tundi.

Euroopa rööpmelaiusega Rail Baltica teostatavusuuring käivitus mullu aprillis. Uuring maksis 396 tuhat eurot. Sellest poole tasus Euroopa Komisjon ja poole Balti riigid.

Samal teemal:

Pärnut läbiv Rail Baltica on lühim tee Helsingist Euroopa suurlinnadesse

Kentsakas eurokeel

Infotunnis räägiti Pärnu suunalise taristu arengust