Foto: Annika Haas
Uuring on oluline ja eriline seetõttu, et käsitleb just lapsevanema hinnangut koolile – üldises uurimistuhinas on see seni suuresti tagaplaanile jäänud. Milline see elu siis on? Tuleb tõdeda, et karm. Ivar Tröneri sõnul on kõige märkimisväärsem see, et enese hinnangul elab suhtelises vaesuses 23,7% ja absoluutses vaesuses 10,11% lapsevanematest. Ning just majanduslik vaesus on põhjus, miks laste koolitee pärast põhikooli sageli katkeb. Ebavõrdsus tuleb selgelt mängu gümnaasiumi ja ülikooli tasandil. 7% lastest ei juhenda kodutööde tegemisel mitte keegi. Põhjustena tõid lapsevanemad välja pika tööpäeva, mõlema vanema välismaal viibimise, iseenda sotsiaalse toimetulematuse, sõltuvushäire või madala haridus- ja kultuuritaseme. Viidati ka mahukatele õppekavadele, mis ei vasta laste õpisuutlikkusele.
Avalehele
14 Kommentaari