Foto: Karli Saul

"Eesti keskmine autoostja on pigem siiski pragmaatik. Viimaste aastate trend on see, et energiasäästlikkus ja ratsionaalsus on muutunud suuremaks mõjutajaks kui emotsioonid," rääkis Amservi juhilt Rene Varek Ärilehele.

Vareki sõnul mõjutavad Eesti tarbija autovalikut pikad vahemaad ja kliimatingimused, millest tuleb näiteks nelikveoliste eelistus ja n-ö Põhjamaade pakett – autod peavad ka talvel mugavad olema.

Ta lisas ka, et aktsiisitõus mõjutab eelkõige maapiirkondade inimesi, kelle jaoks auto on hädavajalik ja kelle igapäevased läbitavad vahemaad on suured. "Ühistransport väljaspool linnu on väga kehval järjel, mõnes kohas ei ole seda üldse. Maapiirkonna inimeste rahakoti peale hakkab see tõus otseselt."