„See on oluline tegur, millega tagada, et ühtsest turust saavad kasu tarbijad kõikjal Euroopas,” ütles ELi tarbijapoliitika volinik Neven Mimica.

Esimese tarbijapoliitika programmiga (2007−2013) saavutati palju. Selles ajavahemikus rahastatud projektide seas olid kogu ELi hõlmavad tarbijaõiguste kaitse alase koostöö meetmed, haridusprojektid, nagu veebisait „Consumer Classroom”, ja veebipõhise vaidluste lahendamise platvormi arendamine.

Uus tarbijapoliitika programm, mis tugineb nendele saavutustele, keskendub neljale peamisele valdkonnale:

- ohutute toodete ühtne turg, mis toob kasu kodanikele ning konkurentsivõimelistele ettevõtjatele;

ühtne turg, kus kodanikke esindavad tõhusad tarbijaorganisatsioonid, mis on võimelised tulema toime tänapäeva majanduskeskkonna väljakutsetega;

- probleemide korral kahjuhüvitusnõuete mehhanismidele juurdepääsu hõlbustamine, et poleks vaja kasutada kohtumenetlusi, mis on aeganõudvad ning nii tarbijate kui ka riigikassa jaoks kulukad. Kahju hüvitamise korra lihtsustamine annab tarbijatele suurema kindlustunde turul osalemiseks ja majanduskasvule kaasa aitamiseks;

- riiklike asutuste konkreetne ja tõhus koostöö, et toetada tarbijate õiguste jõustamist ja anda tarbijaile nõu.

Valitsusasutused, avalik-õiguslikud asutused ning riigi ja ELi tasandi tarbijaorganisatsioonid võivad samuti kõnealuste fondide kaudu toetust taotleda.