Kõrge ja krapsakas

Kes võiks olla Arona sihtrühm? Ehk need, kellel pole ambitsiooni omada kogukat sõidukit. Teiseks need, kes tahavad olla kindlad, et auto kõhualune põhjatute lompidega lõigul kruusteed ei kraapsa või põldude vahel mättaid ei puuduta.

No ja kolmandaks need, kes pigem hinnatundlikud. Kogu hinnakiri jääb alla 19 000 eurot, teiste hulgas ka 1,5-liitrise mootori ning 150 hobujõuga bensiinimootoriga mudel.

Enamasti komplekteeritakse Arona liitrise, kas siis 95 või 115 hobujõuga mootoriga. Kusjuures viimane krapsab nullist sajani 10 sekundiga ja annab autole tegusa ja võimeka iseloomu. Pakkumisel on nii manuaal- kui ka automaatkast, kogemus viimasega on enam kui positiivne.

Juhiabisüsteemidega pole koonerdatud. Teed loeb Arona selgelt, kühmud ja lohud jätab ta väikese auto kohta üllatavalt kenasti tähelepanuta. Kütust kulub 5 ja pluss liitrit sajale, kui kevadtalvised külmakraadid ka veel juurde liita.

Veidi isepäine

Üldse jättis sõit Aronaga meeldiva mulje. Rooli taha ja kõrvalistmele mahub kenasti, eks ta valdavalt kahe reisija auto võikski olla, kuigi ka pisema pere jaoks on autol pikkust piisavalt.

Kõrgemat kasvu sõitjatel ei tasu karta lae liigset ligidust. Kusjuures ka pakiruumi maht pole paha, suur kott voodiriietega mahtus ka pikiti asetatuna kenasti ära ning kimbuke väiksemaid ka veel kõrvale.

Kes sõidukeid suuruse järgi ritta ei pane, selle jaoks pole Aronal ka väliselt häda midagi. Jah, pisut kandilisevõitu, aga Seat on niisuguse suuna võtnud ja seda vapralt ka hoiab.

Sisekujundus on odavavõitu, aga ladus, üle pingutamise soovi siit ei õhku ja külili pole vaja ka heita, et kõikidelt klahvidelt nende tähendusi lugeda. Puutetundlik ekraan ei nõua su silma ja sõrme liiga pikaks viivuks ega sunni liikluses asjatult riskima.

LED-tuled näitavad muidu kenasti, aga lähitulede lõpp asub kaugtulede algusest pisut liiga kaugel. Kõlarid kannatavad ka peenemakoelist muusikat. Jääb üle vaid rooli taha istuda ja korralikult gaasi anda.