Mardilaat. Foto: Bianca Mikovitš

Tarbijakaitseamet tuletab meelde, et nii laadal kui poes kauplemisel kehtivad samad nõuded, mida tuleb järgida. Laadal on tarbijail kerge pead kaotada ning kauplejad kahjuks üsna tihti varmad seda ära kasutama.

Tarbija peaks müüjalt toote kohta kindlasti lisainfot küsima, pärides näiteks toote hinna, koguse, koostise ja päritolu kohta. Tähelepanu peaks pöörama ka toote märgistusele ja tehniliselt keeruka toote puhul küsima kasutusjuhendit. Müüjalt tuleks uurida, mida teha siis, kui ostetud tootel ilmneb puudus. Kindlasti peaks küsima makset tõendavat dokumenti, et hilisemate pretensioonide korral oleks võimalus oma ostu hõlpsasti tõendada ning oleks olemas ka kaupleja kontaktandmed.

Tarbijakaitseamet juhib tähelepanu, et laadamelus tuleks säilitada kaine mõistus ja mitte uskuda müügijuttu, mis tundub liiga hea. Samuti tuleb arvestada sellega, et kui kauplejal puuduvad laadal õiged tingimused toidukauba säilitamiseks, siis ostetud tooted võivad sooja ilmaga või soojas ruumis rikneda.

Soovitused tarbijale

Kui õigesti kasutatud tootel ilmneb puudus:

  • lõpeta toote kasutamine;
  • otsi välja ostu tõendav dokument;
  • pöördu esimesel võimalusel kaupleja poole;
  • esita kauplejale kaebus kahe aasta jooksul;
  • pöördu tarbijakaitseameti poole, kui Sa kauplejaga kokkuleppele ei jõua.