Küll ei varjanud ta, et eesmärk on terviseameti otsuse tühistamine ning soov, et lepingu kiirabiteenuse osutamiseks Mulgi-Järva piirkonnas saaks endale Viljandi haigla.

Tartu autod vanemad

Nõmperi sõnul on konkursi tingimustes hulk kahetimõistetavusi, mis selgusid alles siis, kui amet oli otsuse langetanud. 

Samuti tõi ta välja konkursi võitnud Tartu kiirabi masinapargi vanuse - autod on Viljandiga võrreldes vanemad ning suurema läbisõiduga.

Terviseameti peadirektori asetäitja Üllar Kaljumäe selgitas, et amet vaatas masinaparki tervikuna ja eeliseks oli suurem hulk uusi autosid.

Viljandi haigla juhatuse liige Enno Kase ütles, et tema jaoks jääb selline tõlgendus arusaamatuks. "Nii vanuse kui ka läbisõidu poolest on eelis Viljandi haiglal. Vaatamata sellele on meie ressurss halvem. Kuidas nii?" küsis ta.

"Üks Tartus käigus olev kiirabiauto on lausa 1985. aastast pärit UAZ-buss, samuti on neid, millel puuduvad ABS-pidurid ja turvapadjad," tõi Nõmper välja. 

Kohtus viibinud Tartu kiirabi juhatuse esimees Ago Kõrgvee ütles, et on kohatu väita, nagu osutaks Tartu kiirabi teenust vanarauaga. "Kõik masinad, mis välja sõidavad, on läbinud range tehnilise kontrolli," selgitas ta. "Kõnealune UAZ on tõepoolest olemas ning varustatud vajalike seadmetega. See on suurepärase läbivusega, asendamatu, kui on vaja sõita näiteks Peipsi-äärsesse sohu."

Pooled jäid eriarvamusele selles, kas kõigil autodel peaks tingimata olema ABS-pidurid ja turvapadjad.