Foto: Dagris Punder

“Eesti toiduainetööstused panustavad üha enam ekspordi arendamisele. Soov sellel maailma suurimal rahvusvahelisel toidumessil oma tooteid tutvustada on meie toidutööstuste seas järjest kasvanud, kui eelmisel korral oli koja poolt korraldatud stendidel esindatud 9 ettevõtet, siis tänavu on neid juba 16,” ütles Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja kvaliteedijuht ja messide koordinaator Evi Randpere.

Messil toimub lisaks toodete eksponeerimisele palju erinevaid konkursse, töötubasid, vestlusringe ja muid üritusi. Ühe toreda näitena võib tuua uuenduslike toodete konkursi, kus esmases valikus oli üle 3000 toote, kuid 15 parema hulka valiti ka Linnamäe Lihatööstuse Põdraliha Äkis.

Messi tunnuslause on Taste the Future! (Maitse tulevikku!) ja nii tutvustavadki toiduettevõtted oma uuemaid ja paremaid tooteid Euroopa suurimal turul Saksamaal. Messil esineb tänavu üle 7500 eksponendi kogu maailmast ja messi külastab ligi 200 000 külastajat 198 erinevast riigist.

Esimest korda toimus ANUGA mess 1919. aastal Stuttgadis, kuid alates 1951. aastast toimub järjepidevalt Kölnis. Tänavu on messi partnermaa Paraguay. Eesti messistendide kujundaja on Marju Liigand ja ehitaja Taveco Disain OÜ. EPKK ühisstendidel esindatud ettevõtete osalemist toetatakse turuarendustoetuse abil. Lisaks toidutööstustele osalevad Anuga messil ka Eesti Kalaliidu poolt koondatud kalatööstused.