Foto: Astrid Lepik

Reklaami laekumine postkasti sõltub eelkõige elukohast, linnas on see suhteliselt suur, maakohas aga olematu. Kuid kui palju tegelikult tuleb postkasti seda paljukirutud reklaami? 

Vahetult enne uue aasta algust tühjendasin kombe kohaselt kõik oma prügikastid, muuhulgas tühjendasin ka kasti, kuhu kogun vanapaberit. Ja juba uue aasta esimestel päevadel laekus postkasti esimene ports reklaami. Oli õhukesi lehekesi, oli vihikuks kokku köidetuid, oli postkaardi-suuruseid sooduskuponge. Otsustasin selle kõik eraldi panna ja vaadata, palju tekib reklaami näiteks ühe kuuga.

Äkitsi oli ühest kuust saanud kaks ja pool kuud ja minu esialgne plaan oli luhtunud. Uueks tärminiks märkisin pool aastat, lootuses et see aeg ikka meelest ei lähe. Kõikvõimaliku reklaami virn kasvas üsna jõudsalt ning nüüd, pool aastat hiljem võib öelda, et reklaami kogunes tervelt 6,3 kg. Keskmiselt kaalub üks reklaamleht 12-50 g, sõltudes lehtede arvust ja kasutatud paberist. 

Kui linnakodu postkasti laekub pidevalt reklaami, siis näiteks maakodu postkast jäi reklaamist täiesti puutumata. 

Umbes poole sellest reklaamihulgast mis mu linnakodu postkasti laekus, moodustasid suurimate toidukaupluste kõikvõimalikud sooduspakkumised. Esindatud olid nii Comarket, ETK (Konsum, A&O, Maksimarket), Prisma, Säästumarket, Maxima, Rimi kui Selver. Ülejäänud reklaami hulk jäi ehituse (K-Rauta, Bauhof, EhituseABC), kodukaupade (Jysk, koduekstra, Novalux, Tööriistamarket, Handymann) ja tehnika (Euronics, Klic, OnOff) kanda. Vaid väike osa jäi jalatsite, riiete, mööbli, ilu- ja kosmeetika ning raamatute päralt.