Foto: Sulev Oll

Jah, massaaživõimeline seljatugi pole automaailmas muidugi enam kuigi uus ja üllatav, aga kolmes režiimis ta Talismanis selja mudimiseks võimeline on. Kas ta seda just kõige elegantsemalt teeb, on maitse küsimus.

Salongivalgustuse ja näidikupõhjade värve saab vahetada, seda kooskõlas auto enda režiimidega – sportlik, ökonoomne jne. Väikse iluveana riivab kaassõitja silma (ja seda sõna otseses mõttes!) kohtvalgusti, mida vähemalt algaja kasutaja ei oska ära kustutada ega tema valgusjuga ka mahedamaks keerata. Nimetatud joa tugevust aga ilmestab ehk kõige paremini tõsiasi, et lambile katteks pandud pöial paistis läbi nagu röntgenis.

Helisüsteem oleneb nagu ikka auto hinnast, aga Klassikaraadiol on selles Talismanis väga hea kõla. Puutetundlikul ekraanil heli valjuse plusside ja miinuste toksimine on küll parajalt tüütu, õnneks on sama funktsioon – kui veidi kompida – ka su parema käe sõrmede all.

Istu kuidas ise soovid

Rooli taga on mugav, minul endal täpsemalt siis, kui istme võimalikult kõrgeks kerisin. Kes aga eelistab pigem lamamist, saab istme kukutada asendisse, kus näedki vaid salongi lage. Igaühe võimalus!

Ukse alla jääv auto serv on elegantselt kujundatud ja küllalt lai, just laiusel on aga ka oma miinus. Kui jala astumiseks välja sirutad, silitab püksisäär üsna kenasti üle uksekünnise ja sellele teelt pritsinud pori. Ühesõnaga: veidi ettevaatust, eriti heledamat sorti pükstega!

Ruumi on salongis küllalt. Naabrit ei häiri isegi see, kui oma juttudele mahlakate žestidega kinnitust annad. Mõnusalt ja lõõgastavalt saavad end tunda ka tagaistmel olijad.

Pakiruum on ruumikas ja natuke rohkem ka veel. Ainsana häiris see, et pisut tuulisema ilmaga kukkusid vihmapiisad avatud pakiluugi all peidus olnud pampudele.

Kiirendus kui algaval lennul

Autol on 1,8-liitrine bensiinimootor, mis lubab liikluses vägagi aktiivne olla. Annad pärast 50-tsooni lõppu korralikult gaasi ja juba leiad end 70-tsoonis 84-ga liikuvat. Loomulikult vabandasin mõttes nii kaasliiklejate kui ka iseenda ees ja vähendasin koheselt kiirust. Alles hiljem lugesin, et selle Talismani kiirendus nullist sajakilomeetrise tunnikiiruseni on 7,4 sekundit.

Muidugi on võimekusel bensiinikulu näol ka oma hind. Minu rahulik linnast linna kulgemine tähendas, et keskmiseks kogunes 8,4 liitrit 100 km kohta, mis on väga lähedal tehnilistes andmetes välja lubatule (7,9 l).

Üldistes raamides saab igaüks seadistada ka päris omaenda Talismani või siis valida vähemalt ökonoomsuse või sportlikkuse vahel.
Juhtida on väga mõnus ja kerge, samas kindel. Kui tundeliseks minna, võib isegi väita, et ammu pole kohanud autot, kus sisu ja vorm üksteisega nii lähedases suguluses on. Sõidad ja sul pole vaja olla agressiivne, terav, liiga konkreetne. „Aega on, naudi!“ näib ütlevat see väga terava kiirendusega Talisman.

Noobel välimus

Välimus on sel sedaanil pisut uhkeldav, aga samas väljapeetud. Ütleme nii, et see on auto enesekindlale inimesele, kes saab sellesse istuda moega, et jah, vaadake ja pisut kadestage. Killuke on temas suurejoonelisust, teine kild voolujoonelisust, kolmas retrot, neljas suurust, viies klassikat. Kusjuures head maitset on hoitud ka sisekujunduses.