Raamatud sai õnneks peale esimest pikka otsa maha laadida, muu seltskond oli aga ratastel kaks päeva. Ning keegi ei nurisenud. Jah, eks pisema sõiduki puhul on sisse-välja astumine pisut ebamugav, aga kui juba sees oled… Seega: väike auto (siiski peaaegu neli meetrit pikk), suur auto.

Teine, mis seda liikurit meenutama jääb, on võimekad pidurid. See võib kõlada udujutuna, aga oli udune öö, kui me Valgast Tallinna suunas startisime. Krauh, tegi auto, kui juht rebasele otsa sõitmise vältimiseks pidurit rõhus. Rebane jäi terveks, auto samuti. Seltskond siiski eriti ei üllatunud, eelmisel õhtul olime pidurdustesti samal kombel läbinud. Siis oli küll seest kõhedaks kiskunud ja ohutuled iseenesest vilkuma hakanud.

Udusel õhtul saatis saatus meie teele aga veel kolm kitse, et proovida, kas need pidurid on ikka nii head, nagu esmalt tundusid. Jah, olid. Siia võiks lisada veel üldise hea teel püsivus ja juhitavuse. Aga eks liikusime ju ka parajalt maadligi.

Lõpuks see, mida praeguse 208 puhul esile tõstetakse – kütusekulu. Jah, keskmiselt ulatus see proovisõidul pisut üle 4 liitri 100 km kohta, aga palun sealjuures arvesse võtta, et tegemist oli peaaegu 400 kg sõitjate, rohkem pagasi ning sel hetkel veel maha võtmata piirkiirusmärkidega, mis lubasid kupatada 110 km tunnis.

Üksinda ja tasasema tempoga liikudes võiks ilmselt saavutada tulemusi, mida mõne aja eest loeti veel uskumatuteks. Peugeot 208 kõigi diiselmootorite keskmine kütusekulu jääb tehniliste andmete kohaselt alla nelja liitri sajale kilomeetrile, ECO 1,6 puhul aga kirjutatakse näitajaks koguni 3 (kolm). Samm suunas, et mõni auto mõne aja pärast vaid teeklaasitäie diisliga 100 km läbib. Ka kõigi bensiinimootorite keskmine lubatakse hoida alla viie liitri.

Nägususest ka: proovisõitjate seas leidus daam, kes oma valikutes Peugeotist seni mööda oli kõndinud. Teate ju isegi neid hirmujutte konnasööjatest! Nüüd jäi ta peatuma, silmitses, pani käe mõtete toetamiseks lõua alla ning lisas 208 oma eelistuste hulka. No et kena või nii.

Selle ilu hinnad algavad 11 200st (bensiin) ja 13 900 eurost (diisel). Enamik valikust on manuaalkastiga, automaat kaasneb kallimate bensiini jõul liikuvate autodega.