Valik on Rimi lihaletis küll rikkalik, ent Eesti liha leidub seal vähe. Foto: Raivo Tasso

“Prismades üle kolme korra, Selverites üle kahe korra ning ETKs üle 50%,” loetleb Atria Eesti turundusdirektor Rene Kiis nende Maks&Mooritsa hakklihade müügi kasvu maikuus, võrreldes mullusega.

Kindlasti on sellele kaasa aidanud koduse hakkliha soodushinnaga kampaania.

Kuna Rimis ei ole enam Atria hakkliha müügil, tuli ses osas panna suuremat rõhku teistele poekettidele. Ja ketid võtsid kohalike liha avasüli kampaaniatesse vastu. Kampaaniatooteid ostetakse ju praegusel ajal kümneid kordi rohkem kui tava-
tooteid.

Rene Kiisi sõnul kasvas Atria Eesti värske liha müük tänavu mais möödunud aastaga võrreldes poole võrra. Tema sõnul on värske liha müük kogu turul kasvanud ja selle üheks põhjuseks peab ta kodumaise liha huviorbiiti tõusmist seoses Rimiga.

Kiis tunnistab, et Atria on saanud oma värske liha tooted Rimi teenindusletti tagasi ning jätkuvalt on Rimides müügil ka suvised grill-lihad. Hingel kripeldab vaid see, et Rimi sortimendis pole endiselt nende hakkliha.

Seevastu Rakvere lihakombinaadi hakkliha on Rimides müügil. Ettevõtte juhatuse esimees Anne Mere tunnistab, et viimasel kuul on hakkliha osakaal ettevõtte müügis kasvanud.

Rimis ei müüda alates märtsi lõpust Rakvere jahutatud maitsestamata liha. Varem oli sealne läbimüük umbes 20 tonni kuus. Sellele vaatamata on lihamüük suurenenud.

Rakvere kasvatab liha müüki

“Maikuu müügiandmed ei ole veel lõplikult koos, aga ilmselt jääb lihamüügi kasv suurusjärku 10–15%,” arvab Anne Mere. Näiteks Rakvere lihakombinaadi veiseliha müük on tänavu lausa kolmandiku võrra suurem.

Saaremaa Lihatööstuse juhatuse liige Kristjan Leedo möönab, et neil on värske liha müük jäänud samaks, kuigi poolteise kuu taguse ajaga võrreldes on Rimides nende värske liha valik ja müük väiksem. Seevastu suurköökides on nõudlus kodumaise värske liha järele hakanud kasvama ja ka teised kaupluseketid rõhuvad kodumaisele lihale aina rohkem.

Prisma Peremarketi turundus- ja kommunikatsioonijuhi Kadri Lainase sõnul on nende poodides kodumaise sealiha müük kasvanud lihaskandaali järel mullusega võrreldes pea kümnendiku. “Ostjaid on juurde tulnud, eriti neis Prismades, mis asuvad Rimi poe lähedal,” lisab ta.

Selveris jäi värske liha müük eelmisel kuul mullusele tasemele. “Müüme ainult kvaliteetset eestimaist liha ja seetõttu pole Selver läinud kaasa konkurentide odavate pakkumistega,” märgib Selveri direktor Andres Heinver. Populaarsemad tooted on praegu kodune hakkliha, seapraad ja šašlõkk keefirimarinaadis.

Rimi märgi all eestimaist liha niipea ei tule

ETK juhatuse esimees Kati Kusmin tunnistab, et tal pole andmeid kõigi poodide kohta, kuid keskühistusse kuuluvates Tallinna ja Tartu kauplustes on liha müük jäänud mullusele tasemele või langenud. “Tarbija on ikka veel väga hinnatundlik,” märgib Kusmin, kuna rohkem on ostetud eelkõige odavamaid keeduvorste.

“Värske liha müük on võrreldes eelmise aastaga tõusnud,” tõdeb Rimi Eesti Food ASi turundus- ja kommunikatsioonijuht Evelin Mägioja. Säästumarketites on müük mullusest lausa viiendiku võrra suurem.

Mägioja kinnitab, et Rimi omakaubamärki kandvat liha ostetakse hästi, aga kõige parem müük on muidugi kampaaniatoodetel. “Viimasel ajal oleme korraldanud sealihale kampaaniaid koos Atria lihatööstusega ning seetõttu on nende tooteid meie kettides müüdud palju,” lisab ta.

“Läbirääkimised Hilton Food Groupi ja Eesti lihatööstuste vahel on veninud,” viitab Mägioja lihaskandaali käigus välja käidud võimalusele, et Rimi omakaubamärgi all hakatakse müüma ka eestimaist liha.

Venimise põhjusena toob ta välja vahepealse otsuse Eesti liha kiirendatud korras Rimi ja Säästumarketi lettidele tagasi tuua. Hilton Food Groupi huvi Eesti lihatööstuste vastu on endiselt olemas, rõhutab ta.