Foto: Baltic Agro

Suurfirmad Baltic Agro ja Trioplast kutsuvad kõiki Eestimaa põllumehi osalema rinnavähi ennetuskampaanias “Vali Roosa”. Kõik, kes pallitavad oma rohusilo roosa pallikilega, toetavad mammograafiabussi jõudmist Eesti eri paikadesse ja uuringute läbiviimist rinnavähi varajaseks avastamiseks.

Nimelt on roosa lint kui lootuse sümbol saanud ka üleilmselt rinnavähi sümboliks. Esimesena hakkas roosat linti 1992. aastal kasutama Evelyn H. Lauder. Tema soov oli juhtida tähelepanu rinnavähi varajasele avastamisele, diagnoosimise ja ravi probleemidele ning toetada vähiga võitlevaid naisi ja nende peresid haigusega toimetulekuks. Kandes rinnas roosat linti, näitame, et hoolime endast, lähedastest ja neist, kes rinnavähki põevad.

„Meie teada on selline heategevusprojekt põllumajanduses esimest korda. Miks just roosa, vajab tootjatele põhjalikku selgitamist,“ räägib Baltic Agro silotarvikute ja lisandite tootejuht Tiina Meikar.

Iga ostetud roosa kilerulliga toetab põllumees kampaaniat ühe euroga, teise euro paneb juurde Baltic Agro ja kolmanda Trioplast. Ühe rulliga saab kiletatud 28 silopalli.

„Hetkel on see üheaastane projekt ning sügisel otsustame, kas jätkame. Oleneb, kuidas põllumehed ja üldsus sellega kaasa tulevad,“ räägib Meikar. „Siiani on põllumehed meelsasti roosat kilet ostnud.“

Eeskuju on võetud põllumeestelt Saksamaal, Rootsis, Šveitsis, Norras, Uus-Meremaal ja Austraalias, kes on rinnavähi suhtes juba varem seesugust teavitustööd teinud. Lisaks Eestile veetakse praegu sarnast kampaaniat ka Leedus.

Ostes roosat silokilet aitad:

  • Suurendada naiste teadlikkust rinnavähist ja selle ennetusest;
  • Teadvustada, et varases staadiumis avastatud rinnavähk on ravitav;
  • Suurendada rinnavähi sõeluuringust osavõtjate arvu;
  • Pakkuda naistele võimalust osaleda rinnavähi uuringutel sõeluuringu sihtgruppi kuulumata;
  • Suurendada inimeste teadlikkust Vähiliidu tegevustest seoses rinnavähiga.
Foto: Baltic Agro