Tarbijad nimelt usuvad, et orgaaniline toit on tervisele kasulikum, kuid nad ei suuda mahetoitu tavaliselt toidust eristada.

Cornelli ülikooli teadlased küsitlesid 115 supermarketites ostelnud inimest ning palusid neid hinnata kolme paari toiduaineid. Üks paaris olnud toodetest oli määratletud kui "orgaaniline" ja teine mitte, kuigi mõlemad paaris esinenud toiduained olid tegelikult täiesti ühesugused.

Eksperimendis osalenud tarbijad ei suutnud toodete maitsel vahet teha ning hindasid üldjuhul orgaanilise sildiga tooteid väherasvasemateks, toitainerikkamaks ning maitsvamaks. Ainult küpsiste puhul leidsid tarbijad, et "orgaanilised" küpsised ei ole nii maitsvad kui tavalised.

"Uurimus näitas, et inimesed on varmad uskuma, et mahetooted on kasulikumad ning nad on valmis nende eest rohkem raha välja käima," sõnas üks uuringu läbiviijatest. See tendents oli eriti märgatav inimeste seas, kes tavapäraselt mahetoitu ei osta.

Teadlaste sõnul peaksid inimesed olema tähelepanelikumad, sest orgaaniline toit ei pruugi alati olla parem  kui tavaline ning oma kõrget hinda väärt.