E-kaupmehed ei tohiks ära unustada, et tellija andmeid on vaja koguda ainult tellimuse täitmiseks ja täpselt nii vähe, et saaks kauba kätte toimetada. Kindlasti ei ole põhjendatud küsida inimeselt tema kodust aadressi, kui ta tellib oma paki pakiautomaati. Küll aga on oluline saada inimese telefoninumber, sest vajadus võib olla kauba tellimuse täpsustamiseks või ka selleks, et telefoninumber anda edasi kullerile.

Inimesel ei ole vaja e-poest kampsunit ostes anda infot näiteks lõpetatud koolide kohta. Kuigi e-kaupmees ei tohigi kliendilt küsida rohkem, kui tellimuse täitmiseks infot on vaja, võib tal olla siiski kiusatus koguda andmeid kliendiuuringuks. Iga ostja peab aga olema alati ise ka kriitiline, sisestab oma isikuandmeid tellimusvormi. Kui inimene annab kõik andmed, mida küsitakse, jääbki e-kaupmees üleliigseid andmeid koguma.

Minimaalsuse ja eesmärgipärasuse põhimõtte järgmine tagab igal juhul suurema privaatsuse. Isegi, kui e-kaupmees on kasutanud virtuaalpoe ülesehitamisel kõige paremaid infoturbe meetmeid ja suudab kõik pahalased eemal hoida, võib andmeleke juhtuda ootamatult mõne töötaja tähelepanematuse või hooletuse tõttu.

Näiteks, kui e-toidupood on nõudnud konto tegemiseks inimeselt infot tema viimase viie töökoha kohta ja ta selle ka saab, siis ühel hetkel asub e-kaupmehe serveris tuhandete inimeste tööalane karjäär, mille põhjal võib hakata e-kaupmees oma kliente profileerima. Aga hullem juhtub siis, kui see profiil jõuab internetiavarustesse tänu mõne töötaja eksimusele või hooletusele. Internetiavarustes hakkab see info aga elama juba oma elu.