Lähiaastatel on tõesti plaanis Narva ja Tartu suunal rongide kiiruseid tõsta 135 kilomeetrini tunnis. Foto: Kaspar Pokk

Eile kuulutas Elron välja hanke uute reisirongide ostmiseks. Juhatuse esimees Merike Saks sõnas, et lisaks uute rongide ostmisele on soov arendada olemasolevat taristut. See tõstaks oluliselt rongide sõidukiirust ja võimaldaks kiiremat ühendust linnade vahel.

Elroni turundus- ja kommunikatsioonijuht Mariis Adamberg täpsustas, et Eesti Raudtee uute investeeringute järgselt tõstetakse Narva ja Tartu suunal rongide kiiruseid 135 kilomeetrini tunnis. See tähendab, et aastal 2023 saab Narva sõita 2 tunniga, Tartusse juba kahe aasta pärast 1 tunni ja 44 minutiga.

„Reisijad ootavad kiireid sõiduaegu ja meie eesmärk on neile seda pakkuda. Teeme selle nimel taristuettevõtetega pidevalt koostööd,” lisas Adamberg.

Eesti Raudtee ehitusteenistuse juht Riho Vjatkin kinnitas, et lähiaastatel on tõesti plaanis Narva ja Tartu suunal rongide kiiruseid tõsta. Esialgu 135 kilomeetrini tunnis.

“Kuid selleks, et kiiruseid tõsta, on vaja täita teatud tingimused. Taristu liiklusjuhtimissüsteemide uuendus, kurvide õgvendused, turvalisuse taseme tõstmine raudtee ületuskohtades. 160 kilomeetrise tunnikiiruse puhul räägime ka taristu ristmike eritasandiliseks viimisest ning turvavarustuse olulisest suurendamisest. ,” selgitas Vjatkin.

Hetkel jääb niisiis sihiks viia kiirused 135km/h. Edasised kiiruse tõstmised vajavad täiendavat analüüsi nii sõiduaegade kui ohutuse seisukohalt. Selle kohta Eesti Raudteel praegu otsused puuduvad.