Täna pool tundi enne keskpäeva lülitati Pärnus Riia ja Paide mnt ristmikul foori tuled liiklust reguleerima. Poole tunniste vahedega lülitati järgnevalt ka Liivi tee mõlemas otsas foorid tööle. Liivi tee oli liikluseks avatud aga juba mõnikümmend minutit enne fooritulede reguleerivaid märguandeid.

Maanteeameti avalike suhete osakonna peaspetsialist Allan Kasesalu selgitas täna keskpäeval, et liikluse avamine oligi plaanitud vaikselt ilma ette teatamata. Praegu käib veel fooritsüklite kontrollimine ja ümberlülituste täiendav reguleerimine, et kõik lõplikult parimal režiimil tööle jääks. Üks fooriautomaatika seadistaja ütles, et jalakäijatel võtab harjumine kindlasti aega kuna näiteks Liivi tee kohal Riia maantee ületamisel on jalakäijatele paigaldatud ülekäiku lubavate roheliste tulede süttimiseks vajalikud nupud nii paremale kui vasakule poole. Seepärast tuleb jälgida noole suunda ja vastavalt sellele teha nupu vajutus. Praegu inimesed kipuvad vajutama vastassuuna nuppu ja seetõttu süttivad rohelised tuled hoopis selja taga, mitte aga soovitud suunal.

Kuna liiklus avanes Liivi teele märkamatult, siis tekitas see esmalt ka teatavat segadust nendele, kes veel hiljuti proovisid siledat sõiduteed rulluiskude, -suuskade või mõne muu liikuri abil sõitmiseks. Seda, et tee on heal tasemel sõidetavaks ehitatud, kinnitasid ka mööduvate autode roolis istuvad juhid, kes kaamerameest nähes sirutasid käe ülestõstetud pöidlaga hoogsalt nähtavale.

16. aprillil 2010 kuulutas Maanteeamet välja Pärnu ümbersõidu Papiniidu pikenduse (nüüdne Liivi tee) ehitushanke ja 13. augustil 2010 sõlmis tellija Eesti ehitusfirmadega Tallinna Teede AS ja Merko Ehitus AS Pärnu ümbersõidu Papiniidu pikenduse ehituslepingu, mille kohaselt pidi uus 2,13-kilomeetrine teelõik Papiniidu silla ja Riia maantee vahel valmima käesoleva aasta sügiseks. Ehitustööde maksumuseks arvestati 95,4 mln krooni, millest 80% tasub Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfond.

Septembris alanud tööde käigus ehitati Papiniidu silla ja raudteejaama juurest Riia maanteega ühinev 2-rajaline teelõik täiesti uuele trassile, mis kulgeb paralleelselt raudtee ja Pärnu jõega. Lisaks sellele rekonstrueeriti 280-meetrine Papiniidu tänavalõik, 910 m Riia maanteed ning 255 m Paide maanteed, samuti ehitati 3,16 km jagu kergliiklusteid koos kahe kergliiklustunneliga. Valmis kolm fooriristmikku – Riia ja Paide maanteede ristil ning Liivi tee mõlemas otsas. Lisaks sellele paigaldati jalakäijate foor Papiniidu tänava ületamiseks Pae tänava joonele. Uue teelõigu valmimisega lühenes teekond Tallinnast Riiga 572 meetri võrra.
Uuel 1,5-kilomeetrisel teelõigul Papiniidu tänava ja Riia maantee vahel toimub lubatud piirkiirus 70km/h, teistel lõikudel 50 km/h.

Ehitatud tee garantiiperiood pärast valmimist kestab 5 aastat. Tee ehituse lõplik valmimine ja ametlik tellijale üleandmise kuupäev ei ole veel teada, sest ühtteist on veel siiski lõpetada.

Ehkki algse kava järgi pidanuks Liivi tee lõik olema viimane etapp Pärnu ümbersõidu neljalõigulisest väljaehitamisest, siis nüüd on tegelikkus muutunud vastupidiseks ja täna liikluseks avatud tee on esimene valmis ehitatud etapp kogu Pärnu ümbersõidu teest. Pärnu ümbersõidu projekti peamiseks eesmärk on parandada liiklustingimusi ja -ohutust ning teekeskkonda, arendada üle-euroopalise transpordivõrgustiku TEN-T ühendusi ja viia Pärnu ümbersõit vastavusse kehtivate standarditega.

Samal teemal: