Humanitaar- ja sotsiaalainete õppetool loodi 2009. aasta sügisel, nagu teisedki õppetoolid. Õppetooli ülesehitus on üsna sarnane sellele, kuidas uues, 2011. aastal kehtima hakkavas õppekavas on õppeained rühmadesse paigutatud. Meil on ühendatud kaks ainegruppi: eesti keel ja kirjandus ning sotsiaalained. Sotsiaalainete hulka kuuluvad ajalugu, ühiskonnaõpetus, inimeseõpetus ja filosoofia. Lisaks kuuluvad õppetooli veel kunstiajalugu ja draamaõpe. Kokku tegutseb õppetoolis 15 õpetajat.

Kuidas õppetooli töö on korraldatud?

Eesti keele õpetajate tööd kureerib õpetaja Hurmi Väljamäe. Kuna meid on palju, siis sageli arutame lahendamist ootavaid küsimusi esmalt oma valdkonnast lähtuvalt ning alles seejärel koos.

Millises suunas õppetool areneb? Kas tuleb nn ajastute õpetamine, kus nii kunsti- ja ajaloo- kui keele- ja kirjanduse õpetajad käsitlevad kõik näiteks renessansi või barokki ühel ajal, aga oma ainest lähtuvalt?

See on ainetevaheline integratsioon ja seda tuleks kindlasti teha, kuid teatavad piirid seab ette riiklik õppekava. Toon näite teisest valdkonnast. Kui närvisüsteemi ehitust õpetatakse 12. klassi bioloogias, siis 10. klassi psühholoogias oleme seda teemat juba käsitlenud. Ühiseid väljundeid on kindlasti võimalik leida, mõne teema puhul saab teha head koostööd mitme aine seisukohast.

Milliseid lisavõimalusi annab õppetooli loomine õpetajatele, õpilastele, koolile tervikuna?

Õppetoole ei ole loodud mitte õpetajate tõttu, vaid ikka õpetamise pärast ja õpilaste jaoks. Valdavalt teostab õpetaja ennast õpilaste ees. See on väga vahva ja vajalik, kuid õppetoolis on tal võimalus suhelda tööalaselt ka kolleegidega ja seeläbi muuta õppeprotsessi paremaks ning huvitavamaks. Meie õpilased saavutasid eelmisel aastal väga häid kohti üle- eestilistel konkurssidel näiteks lingvistikas, ajaloos ning ka omaloomingus.

Mida on õppetoolide loomine koolis muutnud?

Enne õppetoolide loomist olid Keila Koolis ainesektsioonid, kuhu kuulusid ühe aine õpetajad. Õppetoolid lihtsalt koondavad varasemaga võrreldes veidi erinevaid aineid. Õpetamine on siiski jäänud samaks. Õpetaja lähtub eelkõige oma ainest ja seejärel püüab seda ühildada teiste ainetega. Õppetoolisisene koostöö võimaldab seda päris hästi. Õppetool on toetav süsteem õpetaja jaoks, koht, kus oma mõtteid avaldada. Seeläbi muutub paremaks ja sõbralikumaks õhkkond ka koolis tervikuna.

Mida tahaksite öelda oma õppetooli iseloomustamiseks?

Humanitaar- ja sotsiaalainete õppetooli kuuluvad õpetajad on kõik väga loovad ja origi- naalsed inimesed, kes oskavad läheneda teemadele erinevatest külgedest. Meil on väga fantastiline seltskond. Ükskõik, milline probleem või idee neile esitada, saab sealt vahvat tagasisidet ning ettepanekuid. Kui varem arutati kõiki küsimusi õppenõukogus, siis nüüd saame tegutseda väiksemas seltskonnas ja lahendused tulevad kiiremini.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena