Aavo Talvar – Eesti parim kardisõitja 2010
Kõrge tunnustuse tõid Aavole kindlad esikohad Eesti meistrivõistlustel ja Balti karikavõistlustel, kus ta klassis Rotax Max võitis 23 võidusõitu 24st. Lisaks sai Aavo Rotaxi maailma karikavõistlustel parima eestlasena üheksanda koha ja aitas Eesti meeskonnal võita teist kohta Rahvuste Karika arvestuses.
Aasta parimale kardisõitjale määratud suur karikas anti Aavole kätte 3. detsembril Rock Cafés toimunud EALi aastalõpupeol. Auhindu aga jagus talle teisigi. EALi kardikomitee otsustas, et Aavo Talvari tänavused tulemused väärivad veel teistki suurt tunnustust, Indrek Vanaselja rändkarikat. Lisaks sai ta kätte Eesti meistrivõistluste võitjakarika ja kuldmedali ning eriauhinna Rapla kardiraja rekordi püstitamise eest.
MK – finaalis saavutas Aavo üheksanda koha
16-aastane Keila koolipoiss Aavo Talvar saavutas kardisõidu Rotaxi maailma karikavõistluste finaalis üheksanda koha klassis Rotax Max. ASSI Talvar Racingu karditiimi esindav Aavo oli selle tulemusega seitsmest osalenud eestlasest parim, lisaks kuulus ta ka Rahvuste Karika arvestuses teise koha saanud Eesti meeskonda. Rotaxi maailma karikavõistluste finaal peeti novembri eelviimasel nädalal Itaalias La Concas. Aavo Talvarile andis osavõtuõiguse Eesti meistritiitel, maailma karikavõistluste finaali pääses ta juba neljandat aastat järjest. Paraku vedas tal seal neljandat aastat järjest viltu. Kvalifikatsioonist saadud kaheksas aeg kinnitas Aavo kõrget klassi ja andis talle õiguse alustada eelsõite teisest stardireast. Esimese eelsõidu kümnes koht jäi ootustele pisut alla, kuid teise eelsõidu lõpetas Aavo viiendana ja kõik tundus minevat plaanipäraselt. Siis tuli tõrge – viimasest eelsõidust läks Aavole kirja alles 28. koht. See tähendas, et eelsõitude kohapunkte kokku arvestades oli Aavo alles 22. ja pidi eelfinaali samuti alustama sellelt stardipositsioonilt.
Eelfinaalis tegi Aavo aga fantastilise esituse ja jõudis finišisse seitsmendana. See tõstis ka finaali eel lootused kõrgele. Paraku kulges finaalsõit Aavo jaoks täpselt samamoodi nagu aasta tagasi Egiptuses: esimeses stardijärgses kurvis oli ta üks neist, kes rajalt välja murule trügiti. Õnneks jäi kart terveks, ent kui Aavo lõpuks asfaldile tagasi pääses, oli seitsmendast kohast saanud 25. Taas läks lahti pöörane tagaajamine ning Aavo jõudis ruudulipuni kümnendana. Kuna üks eespool lõpetanu sai valestardi eest kümme trahvisekundit, kirjutati Aavo Talvari nimi lõpuprotokolli üheksandale reale. Täpselt samal kohal lõpetas ta MK-finaali ka aasta tagasi. Mõnevõrra ootamatult osutus Aavo seekord parimaks eestlaseks, sest tiimikaaslased läksid finaalsõitudes veelgi rohkem alt. Siiski õnnestus Aavol La Concas ka pjedestaalile tõusta. Kuna Eesti meeskond (lisaks Aavole veel Martin Rump ja Georg Vann) jõudis ühena vähestest täiskoosseisus finaalsõitudesse, tagas see üllatuslikult teise koha Rahvuste Karika arvestuses.
Maailma karikavõistluste finaaliga sai läbi ka Aavo Talvari 2010. aasta hooaeg. Laias laastus võib hooaega õnnestunuks lugeda. Esimest aastat võistles Aavo klassis Rotax Max. Eesti meistrivõistlustel ja Balti karikavõistlustel oli ta kindel valitseja, finišeerides võitjana 23 võidusõidul 24st. Euroopa karikavõistlustel näitas Aavo samuti head kiirust, kuid kaasvõistlejate põhjustatud avariid ei lubanud võimetekohaseid tulemusi saavutada. Maailma karikavõistluste finaal, kus eurooplaste kõrval osalevad ka teiste mandrite paremad kihutajad, pakkus selle kõrval lohutust ja kinnitas, et Aavo Talvar kuulub oma võistlusklassis maailma eliiti. Ka ASSI Talvar Racingu tiimijuht, Aavo isa Aimar Talvar jäi oma hinnangutes optimistiks: „Muidugi oleksime tahtnud võita, aga alati pole see võimalik. Olla omal alal maailma üheksas on ju tegelikult väga hea tulemus.“