Ruila kooli õpetajate pühendumus on kõrge
Tänavu streikisid õpetajad selle nimel, et saada kaugeltki mitte riigi keskmist palka, vaid veidi kõrgemat töötasu, mis võimaldaks ära elada. Nõudmised olid suunatud valitsusele ja ühiskonnale, et ennast kuuldavaks teha. Selle täiesti õigustatud aktsiooni puhul jäi kahjuks kõlama ametiühingu poolt ülevõimendatud kuvand õpetajaametist kui ületamatult raskest tööst, mida ei olegi võimalik ülejõu käivate töökohustuste tõttu hästi ja pühendunult teha, kusjuures hea õpetaja ei tulevatki enam kooli väikese palga tõttu.
Nii see kindlasti ei ole, meie siin Harjumaa väikeses mõisakoolis leiame, et meil töötavad kutsumusega inimesed, kes väärtustavad ja armastavad oma tööd.
Seda näitas ka Ruila koolis läbiviidud õpetajate pühendumuse uuring, mis on kooli sisehindamise üheks osaks. Küsitluses kasutati Utrechti ülikooli töökeskkonna hindamise metoodikat Work& Well-being Survey eestindatud versiooni. Küsitluses osales 21 õpetajat. Uuringu tulemusel selgus, et 12 töötajat on väga kõrge pühendumusega, 7 töötaja puhul on ilmselt asjaolusid, mis maksimaalset pühendumist mõnevõrra vähendavad ja 2 töötaja puhul on pühendumine keskmine. Kui parimates organisatsioonides moodustab pühendunud töötajaskonna umbes kolmveerand töötajatest, siis õpetajate pühendumus Ruila koolis on kõrge, vaid mõnede eranditega, kelle puhul pühendumine on keskmine.
Kõrgest pühendumisest räägib ka põhiainete õpetajate järjepidevus õpetamisel, kusjuures nende seas on kuus vanemõpetajat.
Aastaid on koolis juurutatud tulemustasu ja lisatasude maksmise süsteemi, mille tulemusel on Ruila kooli õpetajate palk oluliselt kõrgem vabariigi üldisest keskmisest. Oleme väärtustanud ja toetanud head õpetajat. Selle töö kõige olulisemaks väljundiks on õpilaste head tulemused õppimisel ning kooli esindamine erinevatel olümpiaadidel, võistlustel ja näitustel.
Oleme veendunud, et ka õpetajatööd võib teha oma ametit armastades, südamest ja suure pühendumusega.