Ega päris täpselt oskagi öelda, kas õpilasi paelub lugemine, kohtumine kirjaniku ja näitlejaga, põnevad töötoad, uued sõbrad või ööbimine koolimajas. Nüüd, kui teine öölugemine seljataga, arvan, et eks kõik kokku ja veel paljugi muud, mida suudame vaid taibata läbi lapsesilmade ja -kogemuste.

Tartumaa II lugemisöö toimus Ülenurme Gümnaasiumi algklasside majas 5.-6.aprillil. Külalisteks olid seekord Sillaotsa kooli, Ülenurme Pere- ja noortekeskuse ja Ulila keskuse õpilased koos aktiivsete juhendajatega. Suur tänu neile õpetajatele-juhendajatele, kes ei pelga olla koos noortega lisaks tööajale ka õhtu- ja öötundidel. Ma arvan, et see rikastab meid kõiki. Nähes, kuidas noored saavad hakkama pisut keerulisemates ja põnevamates situatsioonides, saame ka meie õpetajatena väärtuslikku teavet meie noorte mõtte- ja tundeelust.

Õhtu- ja ööjuhiks oli Ragnar Kekkonen, kelle ülesandeks oli kogu ürituse juhtimine ja läbiviimine. Tänu suurtele kogemustele töös noortega on ta suurepärane õhtujuht ja mängude organiseerija.

Töötubades tutvusid õpilased väga huvitavate inimestega ning said end proovile panna mitmekesistes võistlustes ning teadmistes.

Vilve Aavik-Vadi rääkis lastele lugusid õnnest, soovidest ja headusest. Samuti oli tema lugudes pisut õudust ja salapära. Õpilased said teada, kuidas valmib illustratsioon raamatutele. Vilve Aavik-Vadi näitus ehib veel aprillikuus Ülenurme Gümnaasiumi algklasside maja.

Heiki Sarapuu töötoas oli lisaks teadmistele kirjandusvallas vaja ka sportlikkust. Loetud raamatute pealkirjade äraarvamine, erinevad sõnamängud ja eesti kirjanike nimede mõistatamine - teadmised ja hasart käisid käsikäes ja kirjanduslikku tegevust jätkus öötundideni.

Ragnar Kekkoneni töötoas valmisid lastel koomiksid. Loeti, arutati ja koostati uusi koomikseid.

Ja siis tuli üllatuskülaline, kelleks sel korral oli „Vanemuise" teatri näitleja Maarja Mitt. Õpilaste küsimused ei tahtnud lõppeda. Näitlejale esitati küsimusi „Kuidas Sa näitlejaks said?", „Mis on näitlejatöös kõige raskem?", „Kas teised pärast naeravad või pahandavad, kui tekst meelest läheb?", „Kuidas on autorikaitseõigustega?" Arvan, et kõik, kes huvi tundsid, said oma küsimustele vastused.

Toitlustuse eest hoolitses Ülenurme Gümnaasiumi algklasside maja söökla juhataja. Ja siis ... lugemine. Oma lemmikraamat. Lapsed lugesid ise ja tutvustasid raamatut ka kaaslastele. Kell oli jõudnud juba esimesse öötundi, kui algas meie oma teater. Õpilased jagati gruppidesse ja nad loosisid endale etenduse pealkirja ja esitusžanri. Säravalt palju andekaid noori näitlejaid ja põnevaid esitusi oli nendes mitmekesistes näitemängudes!

Ja lõpuks ööfilm. Kes vaatas, kes luges või rääkis tondijutte... Mis seal salata, arvan, et erilist magamist sel ööl ei olnud. Aga magamine polnudki sel ööl eesmärk omaette. Üks lugemisöö eesmärke oligi lugemise, ka ettelugemise tähtsuse meeldetuletamine. Teine eesmärk oli õhutada igaüht ise midagi lugemuse edendamiseks ära tegema. Meie eesmärgid said täidetud. Õpilased kuulsid ja kuulasid jutte ning lugusid. Nüüdseks teavad nad kindlasti rohkem kirjaniku- ja näitlejatööst ja -elust, oskavad leida jutust mõtet ja koostada ise jutukesi, näidelda, dramatiseerida, ennast väljendada. Sel ööl pidid jääma koju kõik „tehnilised vahendid" (telefonid olid siiski kaasas). Tõstame veelkord ausse raamatu, kirjanduse, kunsti ja lugemise.

Hommikul pärast sööki ja hommikvõimlemist oli esimene küsimus, kas järgmisel aastal saame veel tulla.

Suur tänu töötubade läbiviijatele ja organiseerijatele Vilve Aavik-Vadile, Ragnar Kekkonenile, Ülenurme Pere- ja noortekeskuse juhatajale Kersti Leisile, huvijuht Marit Raukile, õpetaja Heiki Sarapuule, Ulila Noortekeskuse juhatajale Kristina Ermelile, Sillaotsa kooli eesti keele õpetajale Anna Grigorjevale, toitlustajale Ene Veskele, fotograaf Omar Saksingule, Ülenurme Gümnaasiumi algklasside õpetajatele, Ülenurme Vallavalitsusele ja veel paljudele teistele aktiivsetele ja tegusatele organiseerijatele ja toetajatele. Ainult üheskoos saame teha koolielu huvitavamaks ja leida väljundeid õpilaste arendamiseks ja õpimotivatsiooni hoidmiseks. Kuni jätkub aktiivseid õpetajaid-juhendajaid, on noortel huvi, põnevust ja väljakutseid. Kohtume järgmisel aastal III lugemisööl Ülenurmes!

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena