„Seda eriti rahvusvahelistele vedudele, sest sageli ei ole juhid nõus sõitma välismaal. Ka ei meelita juhte pikad sõidud, sest tööaeg on ebastandardne ning selline töörütm hakkab tervisele,“ põhjendas töötukassa kommunikatsiooninõunik Lauri Kool töötajate puudust transpordisektoris.

Samas leevenes probleem mõnevõrra koroonaajal, mil polnud reisimist ega ka vedusid ning mitmed transpordiettevõtted lõpetasid tegevuse. Kooli sõnul on veidi kergem leida veokijuhte riigisisestele vedudele – nagu näeb ette ka prügiautojuhi töö.

Tööpakkumisi on transpordi alal samuti hulgaliselt. Septembri lõpu seisuga oli ainuüksi töötukassa veebis üle 150 tööpakkumise, nende seas peamiselt veoki-, bussi- või taksojuhi ning rahvusvaheliste vedude juhi tööpakkumised. Töötuna on aga arvel umbes 1500 inimest, kelle viimane ametiala on olnud sõiduki- või tõstukijuht.

Töötukassa vahendab ka transpordialaseid koolitusi, mis on kõigi koolituste seas enamasti populaarsuselt kolmandal kohal. Veokijuhtimise (täiend)koolitustel on tänavu osalenud ligi 1500 inimest.

Maalehe ajakirjanik Maiken Mägi käis oma silmaga vaatamas ja vähetähtis pole, et ka nuusutamas, kas prügivedaja töö on nii raske ja põlastusväärne, et sinna isegi pea kahekordse keskmise palga eest inimest ei leia. Loe sellest edasi: Kas tõesti on 4000eurose palga eest raske prügivedajaid leida?